it's spinning again

Efter helgen mår jag bättre igen kan jag säga.
En långledighet med min roger gjorde susen! eller ja. susen och susen. men mina batterier är helt klart laddade!
ringde i fredags till öppenpsyk och pratade med den trevligaste människa jag någonsin stött på inom vården. pratade ganska länge med henne så hon kunde skriva en egenremiss och sen sa hon att jag skulle kontakta vårdcentralen, och sa vilka sjukhus jag skulle vända mig till om det blev jätteakut någon gång.
ringde sen VC som inte hade någon tid, skulle återkomma efter helgen.

helgen var rolig!
i fredags minns jag inte vad vi gjorde. tror att jag var i stallet o red Herda, haha.
sen i lördags ringde cissi o undrade om vi inte skulle åka in till stan o träffa henne o T. Så det gjorde vi! Tog bilen o ställde den vid KTH- det är ju gratis på helger! Men så när vi väl träffade dom där två så ändrades planerna. Cissi var nämligen riktigt drickasugen! :) Vi började på Belgobaren o jag drack någon körsbärsöl som jag fortfarande inte vet om den var god eller inte. Det var tänkt att Roggan skulle köra hem, men vi bestämde oss för att antingen åka hem kollektivt eller sova hos C och T. Så innan vi åt på ett mongoliskt ställe så ringde Roger till Island för att se hur det såg ut på jobbfronten eftersom han eg var på stand by- men dom sa att det var ok att dricka! Så drack gjorde vi! Vi gick till Kellys och hinkade öl o kedjerökte så mycket man kan kedjeröka när man måste gå iväg till ett rökrum! ;)

Det blev att vi åkte hem rätt så tidigt ändå, vi hade börjat tidigt så det var rätt lagom.
roger satt uppe för sig själv men jag gick o la mig eftersom jag skulle upp o gå på globen med daniel!
så det gjorde jag i söndags! var en kul show! Hästen i bubblan var ju bara för fantastisk! Köpte ett snyggt brunt schabrak till med bruna lindor också. :)

så igår jobbade jag igen, fick stå vid östermalmstorg istället, och där kom det mycket folk så dagen gick rätt så fort. sen släpade jag med mig roger till herda för han skulle ta kort när vi var så himla fina i vårt nya schabrak och nya lindor! men tji fick jag! jag vet inte om jag nånsin sett en smutsigare häst! så lindor var ju inte att tänka på. kunde dels inte få henne ren och dels inte få henne torr... men schabraket iaf, fast det syns knappt men ändå! :) här är en liten film!  fast jag vet inte hur jag ska göra för att få det till en bra länk.. så ni får klippa o klistra! så det så!

http://img.photobucket.com/albums/v189/lazertomte/Herda/th_herda30nov2.jpg
 
Vi har ack så långt kvar, men jag tycker att jag börjar hitta henne.. skritten är långsam helt medvetet. resten blir lite som det blir hahaha.. :D nää men jag känner att det blir lättare, ffa att rida i galoppen! o det är skoj! :) Ska antagligen träna för Inger igen på torsdag också!


så till det roligare. ännu fler frågor. snodda från karro, som snodde från anna, som snodde från linda skugge av alla människor! :)

Ville du ha ett annat namn som barn? Vad?

Det var nog många namn. Malin var en favorit ett tag, varför vet jag inte riktigt men så är det! :D

Vilken var den första skivan du köpte till dig själv?

JAG köpte den inte så sätt, men det var första skivan jag själv fick bläddra fram och vilja ha så att säga... Kriss Kross.. :D

Vad hette din första fröken i skolan?
Christina. Hon var helt underbar!

Höll du på med någon sport eller fritidsaktivitet?

Jag har nog hållt på med rätt så mycket. Spelade blockflöjt, tvärflöjt, piano. Spelade handboll i 6 år. Började rida i 3an. Sen har jag dansat lambada, hiphop, jazz och funk jazz. men det är nog allt hoppas jag.

Vilka 2 av de följande orden passar ditt barndomsjag bäst: tuff, missförstådd, snäll, plugghäst, lat, blyg, söt, klumpig, smörig, extrem, "svår", sprallig, aktiv, korkad, rädd, poppis?

Ehh.. måste man välja utav dom? Snäll var jag iaf.. men ja..

Vilka idoler satt på väggarna i tonårsrummet?

Det är så sjukt många ju! men just tonåren.. hmm.. först en massa snygga skådisar o sånt. sen blev jag popare o då blev det alla som nångång sett lite popig ut typ. :D

Vem från din barndom skulle du vilja träffa igen?
Jag vill träffa Lina igen, hon jag skrivit om, men det lär jag ju göra också! Sen så "min" häst Micke. I övrigt vet jag faktiskt inte.. det är en svår fråga. men jag saknar nog inte så himla många ändå.

Twin Peaks eller Lost?
varken eller

Melodifestivalen eller Idol?

Melodifestivalen alla gånger!

Aktuellt eller TV4 Nyheterna?

Aktuellt kanske?

SvD eller DN?

GP!!!!!!

Album eller konsert?

Men jag blir så trött. för man kan inte jämföra. man går inte på konsert för att lyssna på musik utan för hela känslan! men man lyssnar inte på album för att få konsertupplevelsen! så det så!i övrigt säger jag mp3! ;)

Bästa uppföljarfilmen:

Ska det vara en renodlad uppföljare eller får det vara en del i en serie? fast jag vet ändå inte. xmen2 är iaf bättre än 1 ;)

Har du någon favoritmat?

Mexikanskt! Yummie!

Vad gör du en helg om du är helt solo, no kids och inget jobb?

om jag är helt solo brukar jag mest bara slappa. se på tv o äta glass typ.

Var handlar du mat?

Mest på ica maxi, men även på ica nere i stan o så ibland coop extra.

Vad är vardagslyx för dig?

Att må riktigt bra! Att känna mig liksom :) hela dagen! :)

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

Hur många gånger har jag svarat på den här frågan? JA!

Bästa stunden på dagen?

När man somnar kanske? annars när man är i stallet eller gosar med grisarna. eller tar en tupplur med roger.

Vem vill du säga förlåt till?

Min förra kanin.

Vem vill du slå på käften?

Jag vet inte om jag vill slå någon på käften.

Vilket jobb skulle du ha om du inte hade det jobb du har nu?

Jag hade gärna jobbat i ett stall just nu.

Kommentarer
Postat av: pernilla

Vad skönt att läsa att du mår bättre igen!

Fick inte igång filmen, såg den bara som en bild.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback