lär dig läsa!

Åhhh.. ibland blir jag trött på idioter... som inte kan planera. som inte kan läsa. som inte kan TÄNKA. människan har blivit begåvad (?) med en ganska så stor hjärna. varför använder inte folk dom?
det värsta är ju när dessa idioter är ens vänner. för jag blir så besviken då. på att folk jag tycker om använder så lite av sin hjärna. att dom inte bryr sig mer om att använda den?

skulle ha grillfest med stallet igår, underbart härligt! en vän skulle med. vi skulle mötas, allihopa på samma ställe och åka gemensamt. vi satte en tid så att vi skulle komma fram lagom till när vi sagt att vi skulle vara där. på fester med satt tid hör det till att komma i tid. 5 minuter hit eller dit är väl lugnt, men börjar festen 17:00 så börjar den inte 20 över. enligt mig.

så den här kompisen. hon är ganska bra på att inte planera alls. ska man hämta henne är hon väldigt sällan i tid. ska hon åka någonstans är hon väldigt sällan i tid. ska hon möta en... ja ni fattar... och det hela handlar alltid bara om illa planering. jag har mer än en gång väntat, eller fått åka omvägar, eller fått ändra planerna. så även igår. allt för att personen inte kan använda sin hjärna och planera lite så att allting går som det ska. att läsa skyltar är tydligen väldigt svårt. och pga att skyltar (på svenska) är så svåra att läsa får 5 andra personer ändrat sina planer helt ofrivilligt.

det stör mig.
något så grymt mycket dessutom.

men egentligen är ju ingen skada skedd. så jag får väl överleva det hela.

idag var en slapp dag. jag vaknade och kände mig nöjd över att jag inte var bakis idag heller. jag har återigen begåvats med bakfyllor som knappt märks! så som det var när jag var yngre. men det tycker jag nog att jag är värd efter helvetesbakfyllorna jag hade ett tag sen.
gårdagen var rolig, vi hade skitskoj! det var välbehövt i vårat gäng! :)

sen när jag vaknat till ordentligt gick jag ut i solen o la mig o läste. brände mig såklart. trots att jag inte låg länge och gick ut rätt sent. nåja. boken är sjukt bra. jag vet att jag är efter, men alla som är så sega som jag bör sätta lite fart o läsa da vincikoden. blir bara så sur. för jag vill också kunna så mycket som dom i boken kan. jag vill läsa och lära mig, helst i hela mitt liv! jag älskar att kunna saker!

tillslut idag var det dags för privatlektion. hämtade upp maria och åkte till stallet och började med sysslorna, mocka och fixa hästen då alltså. var ruskigt äckligt varmt. jag bara svettades och svettas. bläää!!! trodde att jag skulle dö när det blev dags för ridning, men till min stora förvåning var det faktiskt inte så varmt att rida. visst var det ju inte direkt skönt, men inte så varmt som jag tänkt mig. fick jobba igenom min lilla mejram och jobba på som vanligt. hon blev faktiskt riktigt fin. galoppen är vidrig som vanligt, men även där fick jag liiite kläm på henne. och vi har lärt oss en hel del med sitsen och lite allt möjligt. och jag kände hur allt det fungerade idag. hade det inte varit mejram jag satt på hade hästen nog gått riktigt riktigt fint. jag kände att jag red och att jag red bra! och jag fick en hel del beröm också. det är liksom nästan som lite finlir nu, fast med en jävla massa grundläggande jobb också. finlir med mig, att lära mig förfina mina hjälper, att koordinera min kropp och få den att göra precis som jag vill, så att jag lättare kan ge hästen dom hjälperna jag vill. fast med mejram är det ju rena grunder, men det passar ju bra för då får jag tid att lära mig det jag behöver. :)

och bara för det kör vi en bild från i vintras. på mig och mitt underbara hjärta.
visst är hon vacker?

mejram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback