grisar i gräset

Jag skrev ju att köpt två söta selar till Glenn o Roland som dom absolut hatade att ha på sig. Idag var det dags igen! Gräset var torrt och det var lagom varmt ute, så pappa laddade kameran medans jag laddade glenn o Roland. Först på altanen för att se så dom inte kom loss, vilket Glenn gjorde. Fast bara huvudet så jag drog åt lite till (man är ju så rädd för att strypa dom, även om jag VET att jag inte skulle sätta det så hårt). Ingen av dom var särskilt lycklig men dom var inte hysteriska heller, så ut på gräset. Roland fann sig så gott som direkt. Han insåg grejjen- mat! Glenn däremot försökte nästan hela tiden få av sig selen vilket resulterade i att han fastnade med framtassarna i den och inte kunde gå. :P får nog dra åt ännu mer....

Dom åt iaf en stund o fick sen en masssssssa godis i buren igen. Hemskt söta är dom dock i sina selar. Och vi chockerade några grannar, tonårskillen i huset på andra sidan vägen såg hemskt konfunderad (och nyvaken) ut. Och gubben som har en schäfer som han alltid är ute o går med var tvungen att stanna o fråga vad det var (han var ju en bit bort, på vägen, så han såg inte så noga). Han tyckte att det var jätteskoj och hunden tittade nyfiket också, men hon är så hemskt väluppfostrad så hon gjorde inte mer än titta, och gubben trodde inte att hon hade gjort mer om hon fick komma fram till dom heller, värre är det med katter sa han vilket jag höll med om!

Visst är dom söta? Färgerna blev perfekta på dom måste jag säga! Tack Sandra för hjälpen!
image133

liten söt Glenn
image134

Hallå? Tar du idolbilder på mig eller?
image135

söt Roland, som dock ser lite arg ut? :D
image136

Kommentarer
Postat av: pernilla

haha så söööta!!

2007-08-23 @ 11:38:20
Postat av: Sandra

Mar-grisar! Sista bilden på Roland gillade jag mkt!

2007-08-24 @ 21:14:06
Postat av: Anonym

Vad fan e du inte klok... läser inte du etologi och djurskydd... din lilla djurplågare... hahaha
Alla djur som är mindre än katter e onödiga....

2007-09-08 @ 16:46:30
Postat av: Sofia

Oj glömde skriva namn på min kommentar

2007-09-08 @ 16:47:01
Postat av: lizan

vilken sofia?

2007-09-09 @ 19:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback