mjuk och fin

idag fick jag äntligen lämnat in mina stövlar för lästning. en hel dos ångest var förenat med detta, då jag är livrädd för att dom ska bli för stora. men det blir säkert skitbra och jag ska hämta dom på fredag!

kom i tid till stallet idag till skillnad från förra veckan och hann med att kika på den nya förmågan Lavendel. Ganska ful i kroppen om man frågar mig men ändå min typ! ;) skitstor, rejäl och korta ben! :D dock sto, men ändå! pysslade om en butter mejram som var riktigt skitig jämfört med normalt. hon har väl rullat sig på gräset eller nåt! :O
sen dags o rida. och döm min förvåning när jag inte behövde mer än ta tyglarna förrän hon iaf försökte jobba. sen trav. och igen! krävdes inte mycket! provade galopp, o hon höll sig kvar! innan framridningen var slut gick hon riktigt stadigt tom! helt otroligt! frågade lena vem som ridit henne igår och sa att denne alltid måste rida henne! ;)

hela passet var hon superfin! galoppjobb i högervarv, fina fattningar, hyffsat rund galopp och okej form. sen voltarbete och volt tillbaka, jättefin även här o jag fick liksom IHOP hästen också! :O sen mer galopp där hon var ännu finare och jobbade på bra, sen några fler volt tillbaka innan vi avslutade med lite trav igen. helt igenom helt jävla underbar!

kul att det var så också eftersom vi faktiskt hade lite publik också. haha. ;)

men fan vad fin hon var. och man fick RIDA och inte bara sitta o vänta på att det ska släppa, försöka göra något vettigt, fan där var lektionen slut. :P har funderat på om man kanske skulle byta häst, speciellt nu med nya varianter som kanske skulle passa. men så går hon så! haha! min underbara pärla!!!! :D

ska börja rida henne självständigt också en dag i veckan eller så, hoppas bara jag har råd.. för sen är det ju hoppning också. egentligen skulle jag vilja hyra, 2 dagar självständigt och en lektion. men det har jag nog absolut inte råd med, om jag inte kan få lite sponsring... 3 dagar skulle vi nog kanske komma lite framåt på. hmm...

sen ska jag med till åby på torsdag, lasse ska in och lena ville ha sällskap och vet att jag tycker att sånt är skoj så hon passade på att fråga! haha, she knows me too well! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback