älgjakt o sälklubbning

hehe. vi har ju suttit två eftermiddagar o jobbat med vårat projektarbete, vi var superduktiga och fick klart allt. nu är det bara att alla ska gå över sitt egna o fixa o finlira. förutom en, som har mycket kvar. :S

men när man sitter där o ska vara seriös så himla länge o alla har lätt till skratt så blir det ofta lite flamsigt....... i onsdags var vi tvugna att se på olika klipp från mupparna mellan varje varv vi jobbade. o så fick vi även till en omgång mr Nice. så vi satt sen hela dagen o sjöng på antingen mahnamahna eller mr nicelåten. :D

sen när man sitter o skriver så blir det inte alltså så seriöst heller... :D
vad ska djurägare göra om deras djur blivit överviktiga? vi har flera förslag: gå o dö, sälj djuret så fort som möjligt, stoppa djuret i en plastpåse som knyts ihop och sedan antingen dränks eller slås mot marken. Sen så är det även väldigt viktigt att djurägare har en väldigt stor kunskap om älgjakt och sälklubbning, för att kunna ge sina djur en välbalanserad foderstat. :D

humorn är PÅ TOPP ibland när hjärnan har kortslutning. :D

blir myyyyyycket häst nu med. var iväg o red amanda igår, och ojojojojojoj vad fin hon var! lilla tantalantmonstret har blivit riktigt riktigt fin! sen idag ska jag både rida mejram o sen hoppa. imorn är det ju mejram på lektionen som vanligt och sen frågade lena om jag kunde rida Lasse (vilket ska bli jätteskoj, har ju inte suttit på honom på 2½ år, nu är han ju visserligen inte igång utan under igångsättning, men ändå!) och sen på söndag är det ju tävling! shit jag förstår inte vad jag gett mig in på. :P

fick startlistan och konkurrensen är ju inte sådär wow, men det gör det nästan bara värre för mig, för då vet jag att OM mejram går som hon kan o jag rider som jag kan, så har vi absolut chans på rosett. och då kommer jag bara bli än mer besviken om vi inte får det. jag hatar att vara perfektionist. men det är bara att hoppas att hon gör som för 2 år sen, då hon skärpte till sig som faaan o bara njöt av att få visa upp sig, och INTE som hon gjorde 1½ år sen då hon blev mer o mer hysterisk ju mer vi red. :P :D

men nu måste jag få i mig frukost så jag kan åka iväg till Ida och lilla Sigrid! spännande! :D

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad spännande med tävling! Vad kul! Klubbis på K eller? :-)) Håller tummarna stenhårt, rid rumpan av de andra nu hörru. ;-)

Postat av: lizan

japp! lektionshästtävling! hittade en till stor konkurrent idag, om det nu går lika bra på tävling som det gör annars för dom... men fan.. i mitt nästa liv ska jag inte vara en dålig förlorare! :D

2007-12-08 @ 00:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback