är det så man fattar galopp?

jag var inte det minsta pigg imorse men ändå var det förvånansvärt lätt att komma upp o iväg. dom andra hade inte kommit så jag fick morgonfodra själv men det går ju rätt fort o är mysigt med så. :) jag o en av privatmänniskorna märkte dock att stackars kasper (katten) suttit inlåst i sadelkammaren hela natten. :( så jag fick städa lite efter honom med. fy. stackars katt! ingen större skada skedd dock, mest att han är van vid att leva rövare! :D

mejram var på ett mindre strålande humör och jag skällde faktiskt lite på henne. man kan inte hålla på hur som helst o hugga runt överallt i luften o vara sur. stod på tavlan med stora bokstäver "KOLLA MEJRAMS RYGG!!!" så jag blev lite rädd o orolig- inte ont i ryggen nu! inte när allt går så bra! klämde o kände o tryckte men inga reaktioner förutom att hon inte tycker om när man tar på henne! :P

vart dock sur även när jag hoppade upp, vilket hon även var två veckor sen, vilket känns underligt, för det brukar hon inte alls vara. lena kom in o jag frågade om ryggen o då hade hon vart JÄTTESUR igår i boxen o även vid uppsittning. o hon sa att uppsittningen troligtvis började med en incident ett par veckor sen. hon blir tydligen VÄLDIGT orolig av vissa människor.. trist! :(

ridningen gick bra! hon var fin i bägge varv o gick inte o tryckte sig mot vänsterskänkeln som hon brukar, lite såklart, men inte lika mycket och tog korrigeringarna väldigt mycket bättre. kunde dessutom rida förbi läktarsidan utan att hon tittade! otroligt! ;) jobbade sedan med serpentiner inför tävlingen om en vecka. mejram bidde finfin och det kändes hur traven var så mycket bättre än den brukar! sen galoppjobb med att fatta vid bokstaven o göra 15metersvolt osv. svårt att göra det med en gång eftersom vi inte jobbade igenom galoppen först utan började med det här direkt, o hon behöver ju ganska mycket att bara rulla på o få henne rak innan hon blir bra. men vänstern fungerade ändå ok, volten blev väl si o så, men hon blev riktigt fin när vi kom ut från den o vi fick till ett par avsaktningar. sen i höger så blev jag spänd över att få till fattningarna o då blev självklart även mejram spänd. no shit? :D

tillslut så sket jag i övningen o red i trav på en volt o insåg att jag får superfina fattningar om jag inte krånglar till det utan bara trycker till med innerskänkel. så jag provade och tänk så bra det blev! :D haha. vad dum jag kände mig sen. men samtidigt så himla skönt med en ahaupplevelse! :D lena tyckte att det var så kul för vi gör verkligen framsteg för varje gång nu. så himla härligt! visst är det ju myyyyyyyyycket som saknas, men jävlar vad långt vi kommit! :D övertalade anki o emma att skritta ute med mig o mejram var hemskt nöjd med att få gå brevid lavendel, slapp hon fundera över livet! ;)

nu är det bara o hoppas att hon finner sig på tävlingen nästa vecka. att hon blir sådär som hon var två år sen när hon bara "åhhh vad det här var skoj alla tittar på miiiiig se så söt jag är" och inte som det blev ett halvår efter det "shit läskigt måste köra rodeo!!!!". :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback