margarits är smo safft!

så sa min bror en gång efter en blöt kväll på money panchos. margarits är smo safft. och fan vad det stämmer! :) visserligen ingen extremt blöt kväll den här gången. var hos vänner till familjen o jäävvvlar vilka goda margaritas nissen kunde göra! mums!!!!!!! nog dom godaste jag druckit! mums igen!

härlig dag. fick åkt ut till stallet äntligen o rida. en stooooooooooooor häst. percheron-fullblod. gigantisk! inte fullt så bred som Tiiu kanske, men fan inte långt ifrån, dock minst 10 cm högre. tävlad MSV skolad bra mycket högre. börjar sätta piafferna, kan piruetter osv. svårt först. hade bland annat en graman på o jag kan fan inte rida med graman. märkte att jag först bara satt o höll o gramanen istället för tygeln, smart! :D fick dock lite bättre koll sen. lat häst som jag hade behövt sporrar på för den reagerade ju inte supermycket på spöt. hade dessutom varken stövlar eller shortchaps eller ens ordentliga strumpor, vilket kändes lite hopplöst. men när man väl kom in i gången o storleken så jääääääävlar vilken fantastisk häst! :D

hon har tränats för Jan Ebeling så allt sitter ju perfekt o man kan bara SITTA o RIDA! sånt som jag behöver få göra nu! O jag tror jag började hajja grejjen mot slutet. vi gjorde iaf lite sidvärts o sen öppna på långsida, ut på en kort diagonal i ökning o sen fånga upp med en tagen bakdel. sen galoppjobb med små volter för att gå över i förvänd. helt faaaantastisk häst! satt o bara njöööööööt! fick prova på lite piruetter igen, blev inte helt bra, hon var lite trött då hon inte gått på några dagar o jag kan fan inte rida piruetter i galopp! :P men vi fick iaf till det lite. vi vände runt bakdelen men på en ytterst liten volt. fick galoppera som fan en långsida sen för att väcka henne o sen fånga upp direkt o sen lägga ett nytt försök i slutet av långsidan, där var det inte mer än 2 meter i diameter men hon bröt av efter halva.. haha. :D

ska rida henne mer o förhoppningsvis lyckas vi få lite kort på det hela!
helt underbar!
jag är allt lite kär! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback