svenska musikens dag

ibland förstår jag verkligen inte varför jag bor i kalla sverige. idag var det kallt. det var bara 18 grader! :O julaftonen var helt fantastisk med strålande sol o 25 grader o alldeles perfekt. juldagen var nästan lika fin, bara liiite mer vind. ahhh I löööv it! dock blåste det som FAN natten mellan julafton o juldagen. orkan hela natten o sen storm på förmiddagen då det började avta. tyckte väl att det nästan såg farligt ut när granen på andra sidan vägen nästan vek sig.. förstod varför när pappa berättade hur hårt det faktiskt hade blåst! :D

har hunnit med lite shopping såklart. jeans o byxor, några ridtröjor, kalender o lite så. fått julklappar (fast inte så mycket eftersom vi skulle köpa saker när jag är här istället). lite böcker bland annat som verkar hemskt bra. o så fiiina halsband från mjuk o marie. beställde idag två tees och ett linne från nya favvomärket sinful. hoppas dom passar! :O hittade skor idag på DC som ska inhandlas, även en guessväska som nog får följa med hem. sen så ska vi förbi lite ridaffärer, får nog bli ett par ridbyxor o så ska jag försöka hitta en kavaj så att jag kan vara med i bohuscupslaget ( :S ). hehe. me love to shop! :D

var iväg på outleten idag med marie. vi svänger in på dieselaffären (trots att diesel är bajsdyrt här) o möts av de underbart vackra tonerna till 747 (dvs kent för er ickefans). vi blir hemskt glada o är tvugna att fråga varför dom spelar den, för direkt efter kom mew, som inte heller är stora där. då var det en blandskiva som en av killarna där fixat ihop. han har tydligen släkt i danmark o sverige o var hemskt avundsjuk på oss som faktiskt kan tycka om kent på riktigt o se dom osv. hehehe.. :D sen var vi iväg till borders för att kika efter lite skivor, det första jag ser är en refusedskiva. REFUSED!!!!! som stod framme på "vi rekommenderar". helt sjukt! :D hittade senare att dom hade ett eget fack med lite olika skivor! var tvungen att lyssna o bli glad! :D sen fanns där såklart robyn o the sounds, och the hives stod på hedersplats. vi blev lite extra glada. sverige är grymt! :D

fast bäst är dieselkillen! åh! :D

har inte lyckats komma iväg o rida än. hade lyckats slarva bort tränarens nummer så jag fick maila o hon kollade inte mailen på hela helgen o sen var det jul o idag svarade hon inte när jag ringde. grrr.. fast hon gör alltid så. haha. ska bli skitskoj att komma iväg så jag hoppas hon ringer imorn. annars får jag bli lite putt. :P

min bror o marie har troligtvis fått en helt fantastiskt grym lägenhet. mitt i stan i ventura med krypavstånd hem från största krogen i stan! helt fantastiskt! :D hinner förhoppningsvis med en inflyttningsfest innan jag åker hem. hoppas hoppas!


lite blandade bilder (den finaste, på mig o marie framför en gigantisk julgran, hittade jag inte nu. attans!) :

minirudolf (dom som fattar får +poäng!)
image155

julmys med brasa o strumpor!
image156

och när man har tråkigt blir man så extra spexig!
image157


åh just det... var iväg på lite djuraffärer o såg världens finaste marsvin som jag ville ha med hem! 3 stycken glennar fast i andra färger! två mörkt chokladbruna med lite ljusare brunt i, den ena hade dessutom ett vitt ansikte!!! o den 3e var alldeles ljus, gul o creme o vit. såååååå jävla söta!!!!!! glenn hade velat ha 3 söta syskon tror jag.. fast roland hade nog blitt sur. men ändå! SÅ JÄVLA SÖTA! :D
sen att marsvinen inte hade något hö och att flera av dvärghamstrarna hade stereotypa beteenden behöver man kanske inte gå in på. en liten söt stackars hamster var verkligen helt hög på sitt springande. usch. :(
fast hennes syskon som låg o sov i huset var så sjukt söta att jag nästan dog en gång till! :D det får nog bli ett gäng dvärgar nästa gång jag ska köpa djur! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback