döda batterier och glada hästar

igår skulle jag jobba med tekla inne i stan. hon kör folk på stockholms modemässa mellan stockholm modecenters två lokaler. skulle vara i stallet klockan 7 för att byta täcken, fodra, borsta iordning tiiu o aatos, släppa ut hästarna, lasta prylar o hästar i lastbilen o så försöka hinna mocka två boxar med.

kvart i 7 sätter jag mig i bilen o vrider om nyckeln.
klick klick klick... tyst...
försöker igen.
tyst.

jävla skit!
tog en taxi till stallet på inrådan för föräldrarna så att teklas pappa slapp hämta mig.
vi hann iaf med allt vi skulle men åkte senare än tänkt. dock hann vi ändå alldeles perfekt, framme med vagnen precis 10 då vi skulle börja! :D

det var iaf en rolig dag!
vi körde där fram o tillbaka. jag fick mest hoppa i o ur vagnen för att släppa in folk i den o släppa ut dom. o så prata lite med folk och hålla i hästarna när tekla behövde röra på sig eller köpte bullar till oss. frös lite en gång bara också, men det försvann efter lite te!
hästarna hade skoj, framförallt Tiiu, en bit av vägen var bra travväg.. o hon ville sprinngaaaaa... :D så tillslut börjde hon pipa bara tekla sa "hästarna" :D

väl hemma igen plockade vi iordning hästarna o matade dom o packade ihop allt o fixade foder för nästa dag. sen fick tekla skjutsa hem mig... jävla bil....

sen idag sov jag lääääänge o väl.
sen ut till bilen o se om den kanske vaknat till liv. men icke. o ingen granne i närheten så det var bara o ringa assistancekåren. dom kom efter en dryg timme o bilen startade med hjälp av deras lilla startmaskinmojäng.. tack o lov att det bara var batteriet!!!!

sen var det bara ut o köra för att ladda upp batteriet. körde småvägar till knivsta o tillbaka... mysiga gårdar det finns!!!! sen hem o byta om o åka till stallet o sätta igång mockningen... kul att komma dit 3 timmar senare än man tänkt när man har 10 boxar att mocka o fixa foder o rida 2 hästar också. :S

Herda var iaf JÄTTEFIN idag! vi var nere i ridhuset och visst var hon lite okoncentrerad men för första gången på länge så kunde man RIDA i galoppen! det var inte bara en kamp om hastighet och riktning (hon tycker liksom det är onödigt att vara på en "liten" 30metersvolt (som alltså är 10m större än vanliga volter då ridhuset är så stort)  när man kan rejsa i hela 30x60 istället........
men idag så! vi gjorde finfina volter o jag kunde sitta o styra med vikt o skänkel istället för att behöva slita i munnen o ha spöt i utsidan för att tvinga henne att hålla sig på volten.... :P  volten blev nog tom mindre än 20 meter sista varvet! hon var så hemskt duktig! :D

imorn är jag egentligen hästledig men funderar på att åka dit o mocka ändå eftersom hon inte har någon som hjälper henne imorgon. herda o aigur rids av medryttare imorn men det är ändå 8 stycken kvar...
men vi får se hur det känns imorn för först ska jag på arbetsintervju klockan 9 på gröna lund. alltså borde jag sova nu men väntar på att linimentets verkan ska lugna sig lite... tänkte mig inte för när jag drog på det precis efter jag kommit ur duschen... så här sitter jag o fryser samtidigt som det bränner. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback