falsterboångest

har varit en hel del att göra dom senaste dagarna. inget jobbigt, utan bara mycket.
i lördags skulle vi hämta upp amerikanskorna på tåget från oslo och sedan åka ut till några goda vänners ställe norr om orust för lite partaj. men tåget var hela 3 timmar försenat eftersom det blev inlett på fel spår och när dom sedan skulle backa lyckades dra med sig en ledning. situationen blev så illa att polisen fick åka dit sas det. huga.

åkte ut till orust ändå o hade det trevligt ett tag, sen när vi åkte hem så ville våra amerikanska vänner se älg, så vi åkte runt o letade o gjorde vårat bästa för att hitta en. den ena skulle åka hem till usa igen dagen efter, så det var ju hennes sista chans. och efter ett jävla tags letande då vi sett räv, rådjur, dovhjort och kronhjort (alla var dock inte vilda utan i hägn) och vi var på väg hemåt stod den där. en stooooor älgko ute på ett fält! hurra! :D

igår var vi o plockade kantareller, blåbär o smultron- allt för att ge en så svensk upplevelse som möjligt. sen iväg till franks för middag (igen. svenskt.) innan vi tog oss till bergakungen för att se harry potter and the order of the phoenix. jag satt mest hela filmen o ville skrika o gråta över att dumbledore dör i nästa bok och att sista boken kommer och att jag INTE VILL det. bästa filmen tycker jag, ungarna har lärt sig några skådespeleritricks iaf. o några av specialeffekterna var ruskigt bra. men jävla dom. sista boken. grrr....

sen satt jag uppe o babblade med folk på TOK för sent igårkväll och kunde sen inte riktigt somna så det blev knappt 3 timmars sömn innan det var dags att ta sig upp för att åka ner till falsterbo. inte den roligaste dagen att vara där på, men det var semifinalen i Scandinavian Open för dressyr5åringarna och min faster hade ju kvalat med sin Dexterous så det var bara att åka ner! jag blev lämnad själv på läktaren så att övriga (mamma, pappa o heidi) kunde utforska Falsterbo city. Såg många fina ekipage, vissa var verkligen RIKTIGT fina, och hann även se lite hoppning i pausen, vilket dock inte var så spännande. Hittade heller inget att köpa förutom alla sjukt snygga Kyrakläder som jag ändå inte har råd med. Gänget kom tillbaka innan fasterns start o jag kunde kika lite på hennes framridning och oj en sån fin häst hon har! Men han är lite knäpp och tittar på ALLT, så väl inne på banan så tittade han ju lite och det blev några missar, men inga dundertabbar. dock slutade det på en sisteplats utav de som kom till start, men jag tycker nog att några av de mer kända namnen fick göra värre tabbar men med mindre avdrag..... men fastern var NÖJD med sin lilla häst som skötte sig ordentligt över förväntan och hon kunde inte ha bett honom om något mer. efter hon ridit klart och vi sett något mer ekipage och sen fikat lite så fick vi gå o hälsa på underverket, o hon är så rolig min faster, hon får alltid en sån ruskigt härlig relation till sina hästar... 20 meter från stallängan han stod i ropar hon "gubben!!! va gör du???" varpå han tittar ut och skriiiiiiiker efter henne. :D

härlig har han ju dock alltid varit och jag tror att det kommer bli en riktigt riktigt fin häst i framtiden!

sen var det bara den långa resan hem och sedan pizza på altanen med grisarna springandes runt våra fötter. o sen sitter jag här med ångest igen. helt jävla hopplöst. försvinn dumma sak liksom. jag vill låsa in mig på mitt rum och inte kika fram igen någonsin. om jag kunde så skulle jag faktiskt göra det. på allvar. det är så sjukt mycket som ska göras, som måste göras, som bör göras o jag känner mig fortfarande bara som den äckliga klumpen som ingen vill ha. menmen. i ett annat liv blir det säkert bättre det med!


några bilder från idag:
image108

image109

image110

image111

image112

image113

Kommentarer
Postat av: SaraMara

Vilken sjukt fin häst hon har. Men otäck hon är då! Har för mig att hon var rätt liten och iaf betydligt kortare än mig? Och så ser hennes ben helt sjukt dressyrigt långa och smala och fina ut? O-R-Ä-T-T-V-I-S-T!
*mutter och morr*

Postat av: lizan

eh jo. hon är hyffsat kort, 165 kanske? förra sommarn eller när det nu var jag fick prova hennes äldre häst så var hennes läder lagoma dressyrläder för mig också..................
han är ruskigt fin den lilla pållen! ska bli sååå skoj att följa hans utveckling, och när han är gammal och snäll kanske även rida på honom lite!! :D

2007-07-17 @ 18:15:02
Postat av: SaraMara

Otäckt med sådana människor. *morr*
Ja, sjukt fin, om ett par år borde du ju kunna rida honom utan bekymmer, då borde han väl vara "tam och lugn"? :-)

2007-07-18 @ 12:18:58
URL: http://frogstomp.blogg.se
Postat av: lizan

fast hennes "gamling" tog det tills han blev runt 15 innan han blev tam nog.. haha.. så vi får väl se! ;)

2007-07-18 @ 12:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback