första pojkvännen!

jag tänkte bli lite duktig och börja posta saker under sin rätta rubrik. eller ja. saker o saker. hästinlägg under hästarna och resten under allmänt, istället för allt under allmänt... men vi får nog se hur det går med den saken. :D

den här veckan har jag ridit mejram. igångsättning inför den stundande höstterminen på ridskolan. inte lika trevlig som förra året men stundtals riktigt fin! hon är en sån pärla också. inte kul att bli lämnad själv i ridhuset men efter två varv så är även det glömt. inte det minsta grinig heller (förutom idag då jag sadlade i en av dom vanliga boxarna, har annars stått på gången, spolspiltan eller i lasses box- där har det inte varit några problem alls). sen så i förrgår hade Farin fått flytta in i flickornas hage eftersom dom bytt till en ny o han behövde lite mer gräs än dom andra grabbarna. och döm min förvåning när jag märker at han och mejram blivit ett par! :D idag hade dessutom kanel kommit hem igen och han stod sååååååå nöjt mellan kanel o mejram o trivdes som fisken i vattnet. när jag skulle ta in mejram kom basilika surt efter, då gick han tom emellan! :D det är kärlek det! :D mejram som alltid bara får springa undan! sen dom här dagarna när jag släppt ut henne i hagen igen har farin lyckligt pussat på henne. :) det värmer liksom i hjärtat! ;)

ridningen har ju gått lite upp o lite ner. idag var det ganska så bra. hade fokus på att inte glömma bort bogarna och tänk att det hjälper. hehe. har inte fått så bra fatt på henne i högervarvet som alltid varit lättare innan, men idag när jag VERKLIGEN tänkte att få in vänsterbogen så lossnade ju det. fick ordning på bägge galopper idag med och hon var riktigt fin där med! så skoj! :D

men jag är fortfarande ack så kluven inför framtida hästeri. men jag ska nog fortsätta kika på alla medryttarannonser, kanske dyker drömhästen upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback