hästlivet är ett bra liv!

så idag började hästerierna igen.
eller dagen började iofs med ett besök på beauty cosmetics för en axillvaxning, dvs armhålorna. gjorde faktiskt inte ens i närheten så ont som jag trodde, och resultatet verkar hittills ha blivit alldeles utomförträffligt, trots att jag gjorde två nono's efter vax (träna och ta på deo precis efter, man ska vänta 24 h tydligen). kommer nog fortsätta med det där om det inte blir irriterat, så värt att slippa raka!

sen bar det av mot älvängen för att tackla första hästen. insåg dock i hagen att jag skulle få ta med mig både baselusk och tzatziki eftersom dom gick själva, men dom är polare så det gick bra att lösa det hela själv. tzatziki var alldeles sävlig att rida, var ju förståss bara skritt och bara på fyrkanten, vilket var fruktansvärt tråkigt, men hon hade ändå öronen fram och verkade tycka om att få röra på sig. däremot var hennes sadel helt vidrig och hon var tjock o jobbig att sitta på. tacka vet jag tunna mejram med sin sköna sadel! ;) 50 minuter flöt dock på hyffsat fort och jag blev klar alldeles lagom till att kursen skulle börja.

plockade in mejram efter lite bråk med kanel som HEMSKT gärna ville följa med istället... sen trampade idiotmejram på mig (TACK för mina underbara billighetsskor från hööks!) på hälen och jag fick hoppa på ett ben en stund hållandes i en uppspelt mejram medans jag lagade skon igen.. dom håller på att falla samman så en flärp där back hamnade fel... nåja...

ridningen gick helt ok! stundtals var hon riktigt fin! men det är så svårt, jag önskar att jag hade mer känsla. för ena stunden måste hon tillbaka för att i nästa gå fram. med spö blir hon stressad (något hon inte blev förut om man hade kort.. skumt...) men utan går hon inte alltid fram. hopplöst! så galoppen.... hon gjorde hyffsade fattningar och var hyffsat ok i vänstervarv. sen i höger så är hon så söt- hon kom av sig o försökte rusa i traven istället för att fatta galopp, så då tar man tag lite hårdare eftersom hon inte lyssnar. o då kommer hon på vad det var man ville, så istället för att få fatta galopp igen så KASTAR hon sig in i galoppen så fort man släpper en halv millimeter på tyglarna för hon VET JU att det är det hon ska göra o så känner hon sig superduktig. :D min underbara tös! :)
dock är det ju lite lagom irriterande att folk inte kan visa lite hänsyn. man är två på en volt, det är galopp som gäller, då travar man inte på voltspåret utan går innanför.. man går framförallt inte ut (i trav) framför den som galopperar!!!! försökte sucka högt varje gång det hände och rida om lite fult. poletten trillade ner en gång men sen verkade det bara bli värre? hopplöst!!!!!!!

nåja. jag var nöjd med passet och det var lena med. och jag tror att det bara kommer att bli bättre innan kursen är slut på torsdag! hurra! :)

sen hade vi sjuuuuuukt tråkig teori om saker jag hört en miljon gånger men som andra folk inte verkar få in i sina huvuden. och imorn var det önskemål på att lära sig visitera igenom en häst. gudars skymning det gör jag i sömnen. :P men eftersom vi är två grupper och min grupp egentligen är klara efter fikat och teorin kanske man kan gå hem då istället, eller om min grupp tar visitering innan när vi tar in hästarna... fast jag ska verkligen inte klaga. det är en ridskola o där ska man lära sig sånt! men ibland känner jag att jag inte har den minsta lust att höra bo tibblin prata om att det ibland är rätt att hästen går bakom lod. inte en gång till liksom. han är dödstråkig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback