så kom äntligen domen!

en dag försenat. grattis studera.nu!

1. står som 41reserv på veterinär! det är bättre än jag trodde, men det är ju ingen suck att jag kommer in! (bara 20 platser på den urvalsgruppen)
2. är antagen till etologi och djurskydd på slu i skara. jag hoppades nästan på att inte göra det, eftersom jag blev så osäker på om det är det jag vill. men det är ju. bara att man får så dålig lön efteråt. hur ska jag bli rik liksom?
3. kom in på psykologi grundpaket halvfart kvällstid på göteborgs universitet. något jag alltid velat plugga.
4. struken på resten då, vilket var biomedicinsk analytiker (gu), apotekare (gu) och husdjursagronom (slu uppsala).

jag började ju tvivla som fan igår när jag satt o läste lite. efter att ha blivit deprimerad av ams förslag på att bli djurvårdare så gick jag vidare till att kolla löner. det är värdelöst! kan jag lika gärna bli ridlärare, vilket jag iofs inte blir hur lätt som helst, bys blir nog lättast dock, men hippologen ger ju bäst jobb med bäst betalt men där kommer jag aldrig in! o vreta som är mellanläget, dom är så krångliga tycker jag.
så då tänkte jag att nä det får bli biomedicinsk analytiker istället, men det var lika kasst där med.. apotekare däremot tjänar ju hyffsat! fast då måste jag ju nu vänta i ett år till (eller om dom kör varje termin???) o sen 5 år på det- hopplöst! så kollade jag agronomer o dom tjänar ju iaf liiiiite bättre, men det är ju fan inte bra om man ser till dom 4½ åren man lägger ner på studier. :P

bläääääää säger jag bara!
fast jag VILL ju läsa etologi, och jag hade inte bangat på att läsa vidare inom det och forskat o skit. men hur ska jag ha råd med min läromästarhäst som kommer kosta 150 000??????


någon som har andra idéer på hur man får ihop djur och medicin eller psykologi på något sätt? :P


nä, ikväll ska jag förhoppningsvis dränka mina sorger i lite öl med the bruds!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback