det är ju varmt

huuu, riktigt varmt idag! eller inte så huu egentligen, utan ganska trevligt, men ändå. :D

igår på väg till stallmötet så slog chocken mig om wasabi, men det var väldigt skönt att då komma till hästarna och få klappa lite levande sådana. usch. jag kommer nog aldrig glömma synen om hur han faller till marken o stelnar till...

idag fick jag ÄNTLIGEN sova tills jag vaknade, vilket dock var innan 10, men ändå. bara skönt att inte BEHÖVA gå upp! underbart! sen kom flyttnissarna med grejjer från amerikat, så nu ser huset ut som fan igen. :D sen var jag lite duktig o ringde rektorn på komvux i sigtuna o pratade med dom så jag kommer få mitt biologibetyg hitskickat så jag kan skicka det till antagningen. hurra! (eller ja, hurra såvida jag inte fått IG men det kan jag ju inte tänka mig). sen kom jag o mamma iväg på shoppingrunda, först till jordnära som har lite av varje, bland annat lite hästsaker (dock inget intressant) och smådjursprylar, så jag köpte en mindre vattenflaska, en stång att sätta grönsaks/fruktbitar på, en klotång o så fanns det en klonagelfil o det verkade ju som värt att prova, så jävla svårt att klippa klorna på dom så. värt ett försök! :P

sen åkte vi in till alingsås igen o kikade på hemtex, åt lite lunch o bokade klipptid åt mamman innan vi styrde kosan till alingsås o hööks. kände att jag inte ville rida ikväll i min kokheta gamla hjälm något mer o den är ändå ganska många år gammal, köpte en sån lättviktare som säkert inte är mycket svalare, men den var ruskigt bekväm iaf o har iaf ett par lufthål. sen råkade det bli ett par ridbyxor, en piké och ett par vantar också... förstår inte alls hur det kunde bli så... :D

på väg hem ringde karin om jobb, så jag ska jobba imorn, torsdag o söndag. fast inga heldagar o bara 4 timmar imorn antagligen o bara 5 på söndag. dock morgonpass då så någon stallfest blir det inte för mig, åker på invigningen med grill på K istället!

nä dags att svira om till den nya outfitten o åka iväg till K o hoppas att den andra tjejen inte dog av att inte få rida Mejram, så att jag får henne! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback