dreamin of nwarlins

skrev ju att vi var o såg Gumbo igår på Jazzå. och dom är ju inspirerade av new orleans, inte bara namnet utan även musiken. så nu sitter jag här o minns vilken otroligt underbar stad det var! har tyvärr bara två bilder på den här datorn, o dom bästa bilderna togs ju ändå med den vanliga kameran, men ändå! hade vart intressant att åka tillbaka dit för att se om det är någon skillnad... jag är iaf väldigt glad över att vi kom dit innan Katrina! så god mat har jag nog aldrig ätit, varje mål vi åt var helt outstanding, det ena godare än det andra... är dock fortfarande lite sur på bror min som inte följde med till stället där som serverade alligator, för ingen annan i familjen vågade ju! :P

dom kan inte gräva ner folk på kyrkogårdarna, så man har istället såhär, dom fina familjerna har gravar som går i arv såklart och det är svårt att få ett bra "hus" och dyrt med! värsta marknaden tydligen. :D men coolt var det ändå tycker jag. om man nu får säga så.
image92

o så en bild från bayon.
våran guide var en sån riktig inföding som pratade franskengelska o var lite lagom inavlad. han levde på att köra sin turistbåt och jaga alligatorer (fast nu blev jag osäker... är det alligatorer eller kokodriller som bor där?) under den säsongen. han är med ganska så stor sannolikhet död efter katrina.
image93


jag rekommenderar alla att åka dit någon gång!

och så rekommenderar jag alla att gå till
http://www.gumbo.se och lyssna in dom. man kan höra snuttar från några låtar, själv är nog Everyday Sensation en favorit så börja eller avsluta med den tycker jag! ;)

Underbar sommarmusik o jag måste nog säga åt Charlotte att fixa en skiva åt mig så jag kan rocka loss i sommarvärmen!

Kommentarer
Postat av: SaraMara

Åh, NO är ett drömresmål för mig. Får se till att bli jätterik så jag har råd att åka över, så får du agera guide! ;-)

Postat av: lizan

det låter som en utmärkt plan! :D jag åker MER än gärna dit igen, fast då tänker jag inte vara sjuk som jag var sist.. lagom kul att gå runt med en stoooor drink i handen o inte kunna andas. :p

2007-06-13 @ 13:07:01
Postat av: SaraMara

Andas? Vilka krav du har! ;-)

2007-06-13 @ 14:44:01
URL: http://frogstomp.blogg.se
Postat av: lizan

kan man inte andas smakar ju inte drinken nåt vettu! (fast det kanske var bra? den kanske egentligen var skitäcklig? :D )

2007-06-13 @ 18:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback