en varm o produktiv dag!

så mycket som jag fått gjort idag har jag sällan fått gjort.

satt igårkväll o mådde apa o fattade inte riktigt hur jag skulle klara av jobbet men bet ihop eftersom det inte fanns mycket o göra åt saken. går upp snortidigt imorse o åker iväg o livet känns faktiskt helt ok. jag trivs ju ändå när jag väl är där och det inte är bajsmycket o göra som det var onsdag o torsdag. kunde istället ta det chill o bli retad av viktor (som dock är fruktansvärt harmlös så det är enbart roligt). efter 4 timmars slitande (hehehe.. hade kanske 5 kunder eller nåt på den tiden) lämnade jag dock honom ensam eftersom jag inte kunde vara kvar längre o kicki inte kunde  börja förrän en timme senare. men vid det laget hade jag fixat o donat med mackor, kokat kaffe (den vanliga bryggaren är pajj, så jag har ingen aning om ifall kaffet var drickbart, men ingen klagade iaf) och börjat träna på att studsa en golfboll på en klubba.. något jag tydligen inte var så bra på men har sagt till viktor att jag lätt kommer kunna det innan sommaren är slut.. håhåjaja. blev iaf tre studs innan jag tappade den tillslut! :D
for hem för att hämta mamsen så vi kunde åka till landvetter, men hade lite bättre med tid än planerat så jag hann äta lunch o låta glennpa o rålle springa lösa på altanen medans jag fixade deras och min mat. sen iväg till landvetter där jag dumpade mamma.

sen vidare mot tippen där gfrk höll i nationella dressyrtävlingar över helgen. träffade på carina som jag gått i samma klass med och som även köpte älskade obelixen, o hon har hittat en ny häst vilket är hemskt trevligt såklart. :) sen letade jag vidare bland den lilla skaran folk som orkade vara där i hettan o hittade Charlotte från K med sin syster o mor i skuggan under ett träd. bänkade mig med dom o njöt sedan av vackra hästar o duktiga ryttare. min personliga favorit Rubignon var där o vann faktiskt dagens klass! skoj! Brink o Biggles hade ingen höjdardag o slutade som 3a, men det är alltid kul att se brink live måste jag säga! o så Stefan Jansson såklart med alla underbart vackra hästar han rider! fast den sista måste vart stor som ett monster då Stefan inte alls såg ut som den ståtlige dressyrryttare han brukar vara utan mer som en liten mygga, typ malin bayard.. :D han hade massa unghästar som skulle kvala vidare o för vissa av dom gick det riktigt bra! skoj där med! :D vi fick även se diverse cirkuskonster av några hästar, en var riktigt läskig, men allt verkade gå bra ändå. tyvärr missade jag Birger, hade vart kul att se honom tävla, men sånt är livet ibland!

sen åkte jag hem o däckade en stund o hade beslutsångest över om jag skulle göra ett ryck o fixa iordning mig o åka in till stan o Jazzå för att möta Charlotte o Charlotte, vilket jag tillslut gjorde men tog bilen- orka åka tåg! Charlottes kille PJ spelar i ett band som skulle spela, o det är ett mycket mycket trevligt band som har väldigt roligt, är väldigt trevliga och spelar väldigt bra musik. så det var riktigt skoj att sitta där o digga i glada vänners lag! :D dock berättade Charlotte om en hemsk dröm hon drömt, att hennes ex (o far till hennes son) berättade att han träffat en ny och att dom skulle ha barn ihop, och så var det jag som var den nya!!!!! :O :O :O vi skrattade lite o undrade hur hjärnor fungerar ibland.. :D sen så när man är ute med henne så råkar man ALLTID utför någon skummis som vill hänga med oss, så när hon är o köper öl o det helt plötsligt kommer en kille o attackerar mig med handen framme såg jag tydligen väääääääldigt skeptisk ut, det visade sig dock vara en kompis som vi faktiskt väntade på! haha. ibland blir det fel! ;) nåja. trots nykterhet, trötthet och att man ibland trodde att man skulle smälta samman var det en väldigt trevlig kväll. jag rekommenderar ALLA att lyssna in deras skiva och om möjligt se dom live. dom är wunderbar! Gumbo heter dom! *göra reklam*

nu ska jag äta dagens sjuttielfte allergitablett o gå o lägga mig!

Kommentarer
Postat av: SaraMara

Åh, skulle ju också åkt upp och tittat ju, men låg hemma aaaalldeles för bakis för att existera.
Synd att du missade B, tror han var hyfsat nöjd med sin ritt enligt den rapport jag fick.
Huvva för allergi, verkar vara många som lider nu. *tycker synd om*

Postat av: lizan

ja och av resultaten att dömma så borde han vara nöjd! :D men vi får väl hoppas att han tävlar någon mer gång någonstans tillräckligt nära för att orka åka. ;)

2007-06-13 @ 13:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback