musik, basket o brownies

jag vägrade ju gå o lägga mig igår, vilket ledde till att jag sov på tok för länge, så trots att jag inte började förrän 13 idag så fick jag bråttom. men men. det fungerade ändå tydligen eftersom jag kom dit bara någon minut sent o johanna inte hunnit sakna mig än.

var inte jättemycket o göra. lite buttra miner över att buffén var så utplockad. nån som tyckte att men den ska ju vara öppen i en timme till. ja jo det var visserligen sant, men sista buffén på veckan och nya varor kommer på måndagar. man går inte gärna o öppnar en stor ny konserv som EN person kan äta av för att sedan slänga resten........

i övrigt flöt dagen på hyffsat segt. var sådär tråkigt att man hann sakna viktor o hans idiotiska upptåg. ;) men tjejen som jobbade idag som jag aldrig träffat förut var hemskt trevlig hon med, och så var ju peter där, o han är också bra. dom är hemskt bra på mitt jobb faktiskt. även fast jag hann tänka ganska många gånger att jag hatar skiten och aldrig vill jobba igen i hela mitt liv......

sista timmen hade jag verkligen INGET att göra, förrän 17:58 då det kom ett helt gäng o skulle ha diverse krångliga saker såklart. åkte hem o åt en medtagen fralla på vägen... satte mig i soffan o här har jag suttit.. förutom en sväng ut till grisarna för att ge dom mat o klappa lite på dom, hoppas på fint väder imorn så dom kan få gå ut o busa lite. tänkte öppna en flaska vin men har inte kommit mig för det. vill inte bli vindeppig heller, orkar inte med det.

bakade brownies häromdagen som jag nu ätit upp. så sjukt gott fast nu var jag knappt ens sugen, men hade liksom inget val kändes det som? har dessutom blivit en total musikjunkie igen och kan inte gå en sekund utan musik typ. tomas andersson wij är den nya dillen. sjukt soft musik. hans röst är som sammet i mina öron o jag kan inte låta bli att bli lite allmänt skitkär och skitdeppig. hans musik sätter mig i en sån melankoli att det nästan är löjligt, fast samtidigt så bara njuuuter jag. så jag fortsätter lyssna o drömma om ett annat liv helt enkelt.

sen så är det basket på tv. nån skum kanal (eller ja, det var visst TV400) visar NBA, final eller nåt sånt. spurs är med i år igen o slåss om titeln.. o jag blir sååå nostalgisk. när jag pluggade i usa blev det ju nba som tog över. tyvärr torskade ju lakers tillslut mot timberlwolves, men fan vad bra det var fram till det. när den där nissen som jag totalt glömt vad han heter nu, sätter en 3a med att ha släppt bollen när det var 0,4 sekunder kvar av matchen. hej allas hjälte. jag saknar usa. och jag undrar verkligen hur mitt liv hade blivit om jag åkt tillbaka istället för att det blev som det blev.

det negativa är ju att jag inte fått tiden med roger som jag ändå fick. alla jääävligt roliga dagar med sofia o gänget. galna fyllor o fester. köpenhamn. roskilde. jag hade inte flyttat till stockholm och inte fått den erfarenheten. jag hade aldrig träffat tekla och hennes underbart underbara hästar.

men jag hade heller aldrig träffat johan igen. jag hade aldrig fått ursäkten från honom och kanske hade det blivit lättare då? slippa ha något som helst positivt från honom, förutom det som var innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback