en nära polisen upplevelse

idag har varit en till hyffsat bra dag. kom iväg "tidigt" till stallet (var där straxt efter 12.... tidigt med andra ord ;) ) där jag mockade lite innan vi tog in flickorna o selade dom o gav oss ut på första körturen där ute! körde till brottby o tillbaka, o jag körde nog minst halva tiden kanske om inte mer!!!!

visst, jag körde inne i sthlm också, men ändå!
det är sååå skoj! fast lite jobbigt också när man inte har koll på allt o hästarna blir rädda för något. :P men tekla sa att jag skötte mig bra o reagerade rätt o allt sånt käckt. var en ganska rejäl runda så hästarna blev förhoppningsvis lite trötta o känner att dom fick springa av sig ordentligt! herda låg på ordentligt o sprang mycket mer än tiiu. haha. dom tycker verkligen att det är skoj! o jag med! :D

sen bar det av till uppsala för en fika med bukefolk på storken.
ruskigt trevligt som vanligt o där var jag från 16:30-21:45 ungefär. :P men det är så himla trevliga människor o man har massor att prata om så det blir liksom bara så... så när vi väl åkte hem skulle jag skjutsa hem catrin som bor i märsta, o på landsvägen mellan E4an o märsta c körde jag nog runt 90, o det var nog 70, så man kan säga att jag blir REJÄLT nervös när jag ser en polis gå ut i vägen o stoppa mig.....

han kikade på mitt körkort, frågade om jag druckit något olämpligt o sa sedan åt mig att ha en fortsatt trevlig kväll. o då dunkade hjärtat HÅRT för jag var helt säker på att jag skulle få böter, såg nämligen att poliserna vid bilen faktiskt hade en fartkamera.... men jag tackar o tar emot, vad dom än hade för anledning att inte sätta dit mig! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback