vilken klänning?

i sommar ska jag på bröllop o då måste man ju vara fin...
tycker att det är extremt svårt att hitta passande kläder som ändå är snygga här i sverige, eftersom jag tyvärr blivit ett rejält fetto dom senaste två åren typ... så jag tänkte passa på att beställa något från USA som mamma hinner få innan hon åker hit, så slipper jag stressa i sommar typ...

men det är svårt att bestämma sig... dom jag tycker är snyggast har jag ingen aning om hur dom skulle se ut på en tjockis som mig, medans dom från tjockisaffärerna sällan sitter snyggt på dom modellerna heller. :P vad tycker ni?

klädseln som gäller är kavaj...

från tjockisaffär, vet att den är dom 3 färger man inte bör ha, men jag vet också att kompisen som gifter sig sagt att om vi vill får vi komma i jeans, bara vi är där! :D o skärpet kan man väl ta väck också kanske.. o så kanske lite "casual"?
$ 51
image64


$43 från tjockisaffär
image65

$43.50 tycker mer o mer om den här... tror den kan passa min kropp hyffsat bra också... också tjockisaffär
image66

sen den här blev jag kär i, men den är ju dels lite för "casual" kanske? o så inte alls särskilt smickrande skulle jag inte tro....
$68
image67

den här är jag HELSÅLD på! sååå fina!!!!! däremot kan det ju bli klurigt att få plats med bysten kanske, trots att den finns i stor storlek...
$72
image68

just nu lutar jag åt den 3e eller den sista... vad tror ni?

(kanske ska tillägga att det är en borgerlig vigsel på en herrgård och att jag såklart skulle ha med mig en kofta, sjal eller liknande.)

Kommentarer
Postat av: SaraMara

Trean OCH en av de sista kanske? ;-) Den med sidofickorna tror jag inte är snygg på någon förutom modellen kanske, sjukt osmickrande med sådana fickor, gör liksom bara att man ser dubbelt så bred ut. Så nej till den. ;-) Iaf om jag skulle valt till mig själv.

De sista är görläckra, men lite risky kanske att chansa på en sådan OM inte bysten får plats? Trean är ju ett säkert kort även om de sista är sötare. Kan inte så mycket om bröllopsetikett, kan de sista klassas som "för vita" tro? Jag skulle inte säga det, men man vet ju aldrig?

Den första hade jag gärna haft, men inte på ett sommarbröllop tror jag, men som vanlig klänning till vanlig fest eller till vardags är den ju skiiitsnygg! :-))

Postat av: lizan

fickorna var det som jag funderade över också... fast dom kanske går att sprätta bort? för den är såå söt, o helt min färg också ju... tror jag har lagt ner den sista, just för att passformen nog är svårast på den.. :(

3an känns säkrast, stör mig dock lite på längden, hade velat ha kortare, men det går kanske att ändra också..

ja så känner jag om den första också. haha... men man kanske ska fjäska rejält för mammsen så att det råkar bli typ 3 klänningar? ;) annars hade tjockisaffären en JÄTTESÖT kjol, så kan man ta en klänning o så kjolen där, o sen laredouteklänningen?

såna problem man har. :P

2007-05-09 @ 15:14:27
Postat av: karro

ohh den sista var ju jääääättefin! den tycker jag. :) la redoute-klänningen var också superfin. du är förresten utmanad på min blogg. :D

2007-05-09 @ 15:56:58
URL: http://synthluder.blogspot.com
Postat av: Sandra

Den sista var snyggast :D

2007-05-09 @ 19:35:05
Postat av: Lasertomte nr 1

Fett namn du valt, bara det att lasertomten sitter inne för narkotikabrott! Är det du?

2007-12-29 @ 17:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback