hästsammanfattning!

ok här kommer senaste hästeriet i sammanfattning:

var o red mejram i tisdags, kom på att jag ju inte kunde rida på lördagen så jag behövde rida igen, o lena var sjuk så då var det lika bra att jag red själv. mejram var inte riktigt lika fin som söndagen, men ändå finfin! fick till allt men inte lika bra tryck o inte samma sån totala samarbetsvilja. men man kan inte alltid rida superpass! tycker dock hemskt mycket om min lilla häst!

sen i onsdags åkte jag ut till corro med sandra o tog lite kort när hon red på en knasig guleböj! han är för söt den lilla saken. :D sen skulle vi till McD o åkte då förbi lilla emelies ridskola o kom på att hon red just då. så vi stannade där o ohhh:ade o aaahhh:ade över sjukt söta ponnyer o fick en massa bamsekramar från våran lilla tös. jag har inte träffat henne på jättelänge, o det skar nästan i hjärtat när hon tittar på en från hästryggen o säger "Lilla Lisa jag har saknat dig!!!" Sen efter mcD kom vi på att kicki säkert var i stallet så vi åkte dit o höll henne sällskap resten av kvällen!

sen i torsdags så hade jag precis kommit hem o var hungrig o jävlig när kicki smsade att jag borde åka o rida amanda, så det gjorde jag! bäcksvart ute o hårt i backen, så det blev bara skritt i den lilla paddocken, men ändå! red barbacka för att få det varmt om rumpan men jäklar vad dålig balans jag fått! :O o hal var hon med! men det gick o hon var ganska fin ibland, även om hon mest inte ville. :D

sen idag red jag mejram igen. hade glömt sporrarna så då återkom ju problemen med att behöva ge en del övertydliga hjälper ibland, men hon var ändå jättefin under uppvärmningen och större delen av resten också. åsa som rider lavendel kikade lite o tyckte att hon såg riktigt fin ut, kul när andra i stallet ser det! :D sen tappade jag dock nästan allt! mejram blev nog trött o jag orkade inte riktigt. tvingade oss dock igenom en avtravning som var bra, hon skulle ligga kvar på bettet i ett bra tempo o takt o inte tjaffsa, i bägge varv. lyckades faktiskt riktigt bra o tog igenom det ordentligt. sen skrittade vi av ute vilket var riktigt mysigt! lena frågade hur det gått det sista o när jag berättade om superpasset förra helgen blev hon glad, o hon blev riktigt riktigt glad när jag berättade om våran fina galoppökning med fina avsaktning! hehe! :D

nu är det tråkigt för nu dröjer det ju tills lördag innan jag får rida igen! hemskt tråkigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback