japp, jag ljuger o hittar på!

lite drygt 24 timmar tog det innan min käre far fick mig att koka.
han och bror kom igår, har knappt sett honom sedan dess och så ikväll kommer han hem vid 23tiden och säger att han bokat besiktning vid 8:40 imorn. mer än ok för mig eftersom han inte tyckte att jag behövde åka o göra det (välbehövd sovmorgon till 10 imorn!!!). men när jag skulle hem från stallet idag så kom det upp ett meddelande om lampfel halvljus, vilket jag sa till honom. då blir han såklart sur över att jag inte fixat det, eftersom den ska besiktigas imorn. ja för jag visste ju verkligen om det hela, så jag trodde inte alls att det kunde vänta till imorgon, utan jag lät bli att fixa det bara för att vara jobbig. nåja, han inser iaf att det inte är hela världen och jag går ut för att se till så den är renstädad. kommer då på att draget ska vara på o ska sätta på det, men det gick liksom inte. både eluttaget och grejjen man krokar i säkerhetskabeln (eller vad den heter) har böjts inåt mot staven man sätter kroken på. går in o säger detta till pappa som då säger jaha då har du väl backat på något då.
nej det har jag inte, "jomen det måste du ha gjort", men skulle jag inte märka om jag backat på något? "det finns ingen annan förklaring". ok jag ljuger väl igen. går ut igen och försöker få på det med lite mer våld. då kommer han ut o tittar och tycker att jag absolut måste ha kört på något för annars kan det inte bli så. jag upprepar att jag borde ju veta om jag backat på något. "nähä men då har du väl lånat ut bilen till någon som gjort det". eh nej? ingen förutom jag har kört bilen sedan dom åkte hem till usa i september.
men nä, det är ju lögn. egentligen är det ju så att jag både backat på ungefär en miljon saker, utan att bry mig om att kolla så att bilen är hel, och då även lånat ut bilen till folk som kör som skräp.

blir så jävla less på honom. varför i hela helvetet skulle jag stå o hitta på? hade jag vetat att något hänt med draget hade jag försökt lösa det med en gång eftersom jag tycker att det är en bra grej att kroken fungerar. jag har ju dessutom sagt till folk att jag ju har bil med krok om det behövs. och när andra grejjer på bilen går sönder eller verkar konstigt så säger jag ju till med en gång.

men nej.
den här gången ljuger jag såklart.


trevligare saker:
fyller år på onsdag, vi ska dricka öl på kvällen! skål blir det antagligen, runt 20tiden. kom dit om ni har lust!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback