sitt och tryck till!

jag vet inte varför eller hur jag lyckas, men jag KAN INTE komma i tid till stallet på lördagmorgnar! :D jag kan gå upp i tid, men jag kommer verkligen inte iväg! :D men det går ju ändå. :D

red fram och lilla mejram kändes fin. hon var lite sur men blev mjuk o travade på o var även fin i skritten. galopperade inget i framridningen men glömde även bort att rida lite rejälare. att få lite mer tryck i henne men ändå lugn. nå ja! körde sen öppnor och slutor längs långsidorna med volter både som förberedelse och om det behövdes längs med vägen. gick bra i första varvet, kanske främst öppnorna men ändå fan så svårt att få henne att ställa o böja på riktigt utan att skjuta ut bogen. damen är nämligen expert på att skjuta ut vänsterbog samtidigt som hon lägger näsan åt vänster..... :P åt andra hållet gick det inte alls med öppnorna, fyfan vad svag jag är i vänster ben! insåg att jag måste träna! :O (sen pratade jag iofs med Lena om det och hon sa att ALLA får vänsterskänkel lite fel på mejram, det är något hon gör). blev så tydligt inte bara i sidvärtsen men även bara i volterna där hon liksom inte vill formas runt vänsterskänkel o min skänkel bara hänger där o gör ingenting åt det. :P

sen hade ju jag sagt åt anna i början att hon skulle få hjälpa mig med högergaloppen. :D så efter det var det dags för det. placerade mig på volten vid anna och vi började. började helt OK men mycket snart kom
bakutsparkar o skit. fick order om att istället för att ha henne rak som alltid har varit det jag behövt göra innan för att få henne till arbete i galoppen att vara noga med att böja o ställa. hög innerhand och mycket innerskänkel. blev bättre men hon fortsatte vara dum, fick bara SITTA SOM FAN och rida igenom det, desto mer hon bråkade desto mer fick jag rida, och skitsamma om hon bytte, bara envist rida vidare och tvinga henne att byta tillbaka, vilket hon gjorde. sen fick jag tänka på att verkligen ha kvar säte o skänklar i fattningsläge så att hon inte får lika lätt läge till att byta. fick igenom ett bråk utan att hon bytte faktiskt! och oj vad fin hon var i traven sen! :D bytte varv o körde lite vänster där var hon riktigt fin o vi kunde rulla på länge o väl! sen var jag HELT slut!

men ojojoj vilken sten som lättade från mina axlar. nu vet jag hur jag ska göra och att jag kan göra det och att det fungerar. ska rida privat för lena imorn så jag berättade om hur vi jobbat idag o hon tyckte att det lät som ett bra sätt! insåg också att det är tur att det är högern hon strular i, för jag hade aldrig orkat kämpa så med vänsterskänkeln som jag fick jobba med högern. :D

var sedan kvar i evigheter som vanligt, hjälpte emma o lina lite med förberedelser inför morgondagens tävling o hade mysigt! ska bli skoj att åka på tävling, men återigen är jag lite sugen själv! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback