Hey, I put some new shoes on...

...and suddenly everything is right!

eller inte?

skolan flyter på. det är kul o vi har skoj o det känns bra! det är så skoj att bara läsa om roliga saker hela tiden! ibland blir man lite fundersam över folks åsikter och vissa lärare känns fortfarande sådär jobbiga, men dom har vi inte så mycket (fast en av dom ska vi ha en hel del, men man får väl överleva!). det är dock lite tråkigt att bo så långt ifrån. vägarbetena är asdryga och så är det tråkigt att inte kunna gå på pubkvällarna o sånt utan att det blir asjobbigt och dessutom nyktert. fick tips från en i klassen om att kika på bostadsrätter- dom är sjukt billiga där! så jag kikar lite. har inte hittat något som känns helt hundra än så jag väntar o ser. både vill och inte vill flytta så det känns inte som någon brådska!

funderar på att om man flyttar upp kanske helgpendla hem hit så man kan fortsätta rida på k. eller om man ska ge upp det o hitta något i skara. men blääää. vill inte! fast iofs känns det mesta som "vill inte" just nu. förutom skolan nästan.

kände mig så sjukt ensam i sigtuna. men nu känns det om möjligt ännu värre. jag var såååååå lycklig över att få flytta hem igen och få umgås med vännerna o sånt igen. men sen jag kom hem har jag i princip bara suttit hemma (tills skolan började då). jag umgås inte med någon av vännerna annat än i undantagsfall vilket känns helt sjukt. jag försöker få igång folk men hur bra går det? jag är så jävla trött på att sitta i min jävla soffa i jävla alingsås. då bor jag hellre i lilla skitskara där jag kan umgås med folk.

haha gud så neg jag är! men så är det ibland!
jag har pms o är bitter! så det så!

hade iofs några trevliga timmar på stan igår med ida. hennes mage har växt en massa och hon är ju jättegravid! helt fascinerande! roligt också! hon ska liksom bli mamma! sååå coolt! :D jag tvingade ut henne i regnet för att hjälpa mig att leta skor, hon är skoexperten i gänget och hon var inte det minsta svårflirtad heller när jag sa vad saken gällde. :D däremot var shoppingen inte så lyckad. hittade inget jag föll för sådär wow. jag blev lite småförtjust i converse aidsskor, ffa dom svarta gummivarianterna. men dom fanns inte i min storlek o jag orkade inte fråga om det så jag avvaktade. kom på att jag kanske skulle ha dr martens igen o provade ett par o dom är ju himla sköna o håller i alla väder o till alla kläder. men så kändes det som att jag inte behöver ett till par kängor, för kängor har jag ju ändå. gav upp för dagen utan att bli ett par skor rikare.

så idag gav jag mig in till alingsås där dr martensarna var 250:- billigare än i gbg (den affären är ALLTID billig! ascoolt! :D). sen så hade dom dessutom ett par skitsnygga vagabond men dom var egentligen lite för "chunky" och så märke jag att dom färgade av sig som FAN på mina händer när jag skulle dra på dom! :O åkte in till allum istället där jag i allra sista affären hittade mig ett par sketasnygga skor. inte heller vad jag letade efter men blev blixtförälskad och dom är ändå så jag! :D vart dock lite osäker ändå o hade lite ångest ikväll men provade dom med lite olika byxor o insåg att jag faktiskt var kär så det blir nog att behålla!

eller vad tycker ni? kanske inte sådär basjtrendiga men sen när är jag särskilt trendig? :P

image139

sen blev det lite mer shopping, hittade en jättefin stickad tunikaaktig sak och en höstjacka! allt sketasnyggt och faktiskt saker jag behöver! inte illa!

sen åkte jag till amanda, glassen och gregers nya hem och träffade kicks o jörgen också! ett sånt underbart fint stall dom bor i! helt underbart! och helt underbart att träffa mitt älskade tantmonster igen! hon är så vacker! hon har gått ner en massa i vikt också, så om man nu satte muskler på henne hade hon blivit helt sjukt snygg! inte för att hon är SMAL nu (kände över revbenen, o dom kändes INTE, inte ens när jag tryckte! :D) men jämfört med hur hon kan se ut så. :) o så är hon så rolig, hon var så suuur när jag klämde på hennes mage, o det var så jävla uppenbart att hade det inte vart jag o kicki som stod där så hade jag fått en hel del däng av henne. haha. men det värmer i hjärtat att hon minns mig! ;)

Kommentarer
Postat av: pernilla

jag tycker de är skitsnygga! är faktiskt en på mitt jobb som har sådana.

Postat av: lizan

haha dåså! :D

2007-09-21 @ 17:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback