lite bättre!

igår var det äntligen dags för hopplektion igen! :D
det var Farin som stod på schemat igen och fråga mig itne varför men jag var MER nervös nu inför andra än inför första hoppningen! trots färre hinder som inte alls såg särskilt läskiga ut. men men. :P

rider fram och han känns rätt så fin! att trava över bommar gjorde vi riktigt bra tycker jag men när vi skulle galoppera över upphöjda så blev det först total katastrof :D men sen kom vi igen och fick till det någorlunda, men jag har SÅ SVÅRT för att rida normalt över bommar, speciellt om dom är upphöjda. vaddå bara sitta och galoppera som vanligt, det GÅR ju faktiskt inte! ;)

sen skulle vi galoppera in på en studs på en diagonal. tittade först för mycket på hindrena men det blev bättre o bättre och sista vändan kändes riktigt bra! kändes som att jag lyckades bli sådär stilla i sitsen o trampa ner hälar o allt sånt käckt. Farin var på toppenhumör också och tog i REJÄLT i galoppfattningarna och började ruska på huvudet o sånt, men tack o lov så höll han sig i skinnet! ;)

sen skulle vi trava in på ett litet räcke- ett språng- oxer. först såg det hemskans högt ut men anna var snäll o sänkte lite! ;) vi skulle trava på ganska friskt men farin tyckte att det innebar galopp så vi fick trava lite långsammare men det blev bra ändå. även där kändes sista vändan riktigt bra! skoj skoj! :D

anna sa också att det såg riktigt bra ut och jag känner att det är synd att jag är så jävla feg, för jag skulle nog klara av att hoppa "på riktigt" annars. :D

så idag var det ju dags för dressyr igen. såg inte alls fram emot det och hade samlat mod och funderat över hur jag skulle säga att jag ville byta häst om det inte kändes bättre efter lektionen. kändes inte särskilt bra alls under framridningen. lite bättre än förra veckan kanske men inte mycket. vi skulle öva vidare på programridning eftersom vi ska göra det imorn. dom flesta av oss (eller så kanske det blev alla?) ska rida LB:0 och där är det ett par annorlunda saker med, så vi började med dom två halva 10metersvolterna (som en vända igenom volten iofs). hade som vanligt svårt med storleken men det blev bra tillslut med, och det var ju en övning som fungerade bättre för mejram så hon började lossna liiiiiite iaf. sen gick vi över på halvcirkeln som är vid ena kortsidan på slutet, och då lossnade det faktiskt riktigt bra! vi kunde tom galoppera hela långsidan som man ska utan krusiduller och hon kändes på slutet riktigt fin!

med andra ord ger jag henne en chans till!

när jag sedan satt på läktaren o kikade så frågade anna hur hon varit och hur högergaloppen fungerat. fick då reda på att hon ridit henne i 20 min igår o bara jobbat med det typ eftersom hon inte lossnade alls för tjejen som ridit henne. hon sa även att hon ska försöka hinna rida henne en stund alla dagar som hon jobbar. BRA! jag sa till henne att då kanske jag inte behöver ge upp riktigt än! ;)

var kvar riktigt länge o pysslade, tittade o pratade med vännerna. bland annat så gav jag och emma oss på Krasses man. ingen som tävlar honom nu så hans man hade blivit så lång o ful. han blev riktigt snygg efteråt och verkade njuuuuuta av den extra uppmärksamheten! han är så himla go!

o nu sitter jag hemma o har tråkigt och funderar över vad vi ska hitta på till middag.
svårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback