programträning LB:0

Idag var det då dags för programträning för oss dressyrare på K. skulle rida LB:0 och LB:1 och kände väl egentligen att det inte var lönt om mejram inte tänkte vara med mig, men tänkte också att i så fall får man väl bara jobba igenom henne med lenas hjälp.

bestämde mig för att vara i ridhuset en timme före avgång för att vara säker på att ha gott om tid på mig att få loss henne. bestämde mig även för att ta ett långt spö för att kunna förstärka skänkeln om hon tänkte skita i den som hon gjorde igår. hon kändes ok i skritten och sen i traven så började jag i höger varv och var direkt på med inner skänkel. och döm min förvåning när hon tog den ORDENTLIGT och verkligen gick åt sidan! blev helt ok under framridningen och kunde känna lite lättnad.

hon blev sen finare under resten av tiden men inte mer än så. men det är nog mest pga mig. eftersom hon var så jävlig förra veckan så nöjde jag mig vid avspänd istället för att be om mer där och gå vidare. red LB:0 och var både nöjd o missnöjd! travprogrammet fungerade helt ok, slarvade bort någon väg men i det stora hela bra. halterna är total katastrof, skritten bra förutom när man ska plocka upp efter fri skritt. galoppen är ju ett kapitel för sig men vänstern fungerade ok och högern trasslade lite på slutet, samt att vid sidan närmast Lena var det fullt ös! :P men jag var iaf i stort sett nöjd med det hela!

sen satte lena mig på att sätta tryck i henne. ta skänkeln på rätt sätt och inte bara springa utan jobba mer. då började hon med att inte ta skänkeln ordentligt igen och vi kom fram till att jag till nästa vecka ska ta med mig sporrar! Lina hade ridit med det och hon fungerar bra på det, och jag hade ju faktiskt tänkt tanken själv eftersom hon blir så stressad av spöt men något måste man ju göra när hon inte tar skänkeln! iaf var hon stundtals riktigt fin där! sen tog vi lite galopp på volt och försöka få henne att spåra. sen är galoppen så jävla svår för när hon spänner sig så spänner jag mig och vet inte vad jag ska göra, framförallt om jag då är mitt i ett program.

bestämde mig också att ta LB:0 igen eftersom jag var för trött för att komma ihåg det andra programmet! :D vissa delar blev bättre men andra sämre. bättre tryck i henne och delar av galoppen bättre men fan vad trött jag vart på slutet så jag orkade inte alls!

fick sen jobba med lite halter och Lena insåg att vi måste börja göra det mer på lektion. hehe. :D

var iaf väääääldigt nöjd med min lilla prinsessa som återigen visat sig från sin bättre sida! och det är ju inte första gången hon gör så när jag funderat allvarligt på att byta häst! :) däremot så blev jag lite besviken igen när jag såg filmen, hon såg inte alls så fin ut som hon kändes. tyvärr filmades inte delen mellan programmen då jag jobbade på trycket i henne. men kanske är det nu jag kan gå vidare med henne? får jag det där lilla extra som vi fick till där ibland så kanske hon faktiskt ser så fin ut som hon känns?

men ändå. jag vill ha en egen häst!!!
saknar teklas hästar också!

bläääääää!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback