svårt att stå still!

ahh! tack o lov var den där helgen ett par veckor sen inget att hänga läpp över! min underbara mejram is back och hon ger mig något att JOBBA med! och jag känner att jag ÄNTLIGEN får komma vidare! vi är på ett sådant ställe nu där jag måste bli bättre för att få henne bättre och det är så sjukt jävla underbart!

Efter att jag såg filmen från programridningen så kände jag ju mig lite nerslagen eftersom det såg så mycket sämre ut än vad det kändes, men nu känns det bra igen! lite gnager det i huvudet att det kanske skulle gå lättare att komma vidare om jag satt på en annan häst, men vad gör man när man är så kär i den lilla tokan? :D

Gårdagens lektion gick ut på övergångar och halter. Jag hade på mig sporrarna och jag blev lite förvånad över hur okänslig hon var för dom, hade trott att man skulle behöva passa sig när man använde dom men icke! Hon blev mest bara sur först för att sen ta dom helt rätt! Blev hyffsat fin på framridningen och sen började vi med halter i skritt. Fick mest jobba med bara skritten utan halt, för hon blir så frustrerad om man tar ner henne i en långsam skritt och ålar sig överallt, vill inte gå fram alls eller bara rusa o lite sånt käckt. men det blev bättre o bättre iaf! :)

sen var det trav och övergångar till skritt först innan vi började på halterna. fick jobba på formen här först att få henne att verkligen lägga sig på bettet i en rundare form och verkligen ta för sig med inner bak när jag bad om det.
sen blev övergångarna riktigt bra faktiskt! räckte med att sitta till övergången, behövde inte ta i tyglarna alls! men sen slutar jag rida när själva övergången kommer, o det är ju mindre bra. :P halterna struntade jag i. alldeles för svårt. ;)

var riktigt nöjd med lilla pärlan och det var med glädje jag åkte dit idag!
charlotte föreslog att vi red ut en svänga, hon hade inte lust med ridhuset idag och solen sken så varför inte? rundan vi tänkte ta tar ändå inte så lång tid så då kunde jag gå in o rida igenom henne efteråt så! vi tog god tid på oss med iordningfixandet, var så skönt att inte stressa utan bara dona runt! jossan kom på besök också o det var skoj! hon verkade vara så otroligt mycket mer harmonisk nu än sist jag träffade henne! hon var väldigt ridsugen också så jag försökte övertyga henne om att börja rida på K hon med, o hon var inte helt ovillig! :)

red sedan ut i solskenet men våran lugna härliga tur blev inte fullt som vi tänkt. noggis är ju en sann fegis så mejram behövde ju ta täten, något hon INTE var nöjd med. blev väldigt många irriterande stopp och backningar, o så lite snurrande med. blir så osäker också för jag vet inte hur mycket man kan gå på henne heller. men men! fram kom vi! hoppade av på ett ställe då hon var skitstressad och det var mycket som hände precis där. hon slappnade av då och jag hoppade upp igen lite längre fram. hon är så söt ändå för fastän hon går runt o är livrädd så är öronen helt framåt hela tiden och man märker ändå hur hon njuuuuter! och när vi travade lite så bara svävade hon fram! älskade häst!

gick in i ridhuset när vi var framme igen för att köra igenom henne lite kort, och hon var så himla fin! så som hon var helgen innan hon var hemsk! sådär fram på hjälperna och bara ville jobba jobba jobba! la sig super på bettet och var sådär härligt ambitiös! körde en intensiv kvart och kunde sedan sitta av SJUKT nöjd! :D

skjutsade sedan hem charlotte då hennes käresta hade fått låna hennes bil. vi pratade om livet och bestämde oss för att försöka gå ridledarkursen i sommar! hoppas att det går att ordna! hade vart så himla skoj, även om jag kanske inte jobbar med det sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback