ny helg

fy vad dålig jag är på att skriva. blir ju bara att jag gör det såhär på söndagkvällarna. helt hopplöst! men om en vecka är det tenta, så jag ska ju spendera all min vakna tid åt att plugga. vilket lär innebära en massa tid här framför datorn. :D

pappa har kommit hem. men än så länge har jag inte träffat honom så mycket. han har mest matat grisarna med klövern som kommit.. haha. dom är så söta. dom mindes honom absolut och visste precis att pappa = godsaker! :D men eftersom jag sluppit träffa honom så är det än så länge bara trevligt att han är hemma! ;)

sen har det ju vart göteborg horse show med tillhörande mässa. och jag har varit där varje dag o jobbat i skolans monter. som tydligen blev skitliten jämfört med vad dom skulle ha fått... men det funkade helt ok. lite tråkigt stundtals och ganska förvirrat, men man börjar bli van vid förvirringen nu iaf. fick tyvärr inte se ens i närheten av så mycket jag hade tänkt se av tävlingarna, men skitsamma. hittade ingenting att shoppa på mässan, hade tänkt köpa handskar, slå till på ett par roeckel men ångrade mig.. trivs så bra med hööks så jag kan lika gärna betala hälften så mycket o köpa såna igen. köpte 3 lotter dock, lotterihästen var sååååååååååå jäääääääääääävla fin! finaste dom haft! valack också. helt sjukt vacker! och ett sånt lugn! jävlar. vann nästan.. fick hjärtsnurp när jag såg 24XXX som vinnande lott, för min ena var ju 24något, o så nära brukar jag inte vara... men det var inte jag som vann. attans! :(

i fredags var det även hopplektion. ganska enkla grejjer och lektionen var nästan bara rolig! tänka sig! :D började med att trava över bommar o sen ett skutt och sen blev det trav in, ett galopp, rättuppstående, ett galopp, oxer. fick låna ut mitt spö och då blev farin rätt seg, tog ett spö igen och fick ordning på grejjerna. näst sista gången hade hon gjort oxern till en parallelloxer, vi rev rätt saftigt och nästa gång tog han istället i ända från tårna och hoppade, enligt lärare och dom andra, en halvmeter över... kollade hur hög oxern faktiskt var och insåg att jag hoppat ca 130-135.... huga! var iaf glad att jag valde att ta ett mantag precis innan det hindret! :D en av hopptävlarna satt på läktarn o sa att det språnget var riktigt fint. haha.. han kan när han vill mr gaylord! :D

dressyren på lördagen gick helt ok! vi skulle träna på att räkna steg och dels få ett jämnt tempo, sen korta upp det, och sen reglera och öka/minska antalet steg osv. mejram tyckte att det var svååååårt men blev himla fin i traven, blev helt ok även i galoppen, men ojojoj så svåååårt. :) hon är söt lilla skruttan! efter galoppen hade jag en helt underbar trav att sitta på! :D sen var det bara att ge sig på lasse o sen släpa med mig jossan ut på promenad! jag red o hon fick vara beredskap. jag litar inte riktigt på lars haha och när man ALDRIG rider ut och inte kan omgivningarna kändes det bäst så! lasse var dock supersnäll o jag hade inte alls behövt jossan, men vi fick pratat om saker och det är ju alltid trevligt. :)

på kvällen, efter stall och en sväng på mässan, åkte jag upp till louise o fidde för lite skitsnack! vi blev dock sugna på glass o åkte ner till ica o köpte varsin pint ben & jerrys. :D jag o louise köpte bohemian raspberry och cheescake vad den nu hette, med brownies i eller vad det var, o delade på dom två! sjuuuuuuukt goda bägge två! jävlar vad gott det är! mums! :D

idag sov jag uuuuut och åkte in till mässan till 12tiden ungefär. var inte så mycket o göra o sjukt mycket folk inne på tävlingarna så det var rätt lugnt. åkte till stallet sen o var RUSKIGT omotiverad till att rida. fick mockat, slängt in hästarna och fodrat och hade inte alls någon lust att sätta igång. lina kom dock med den goda idén att hon o jag skulle rida ut istället, så vi bestämde att ta en längre skrittur och sen bara köra lite kort i ridhuset. lät som en mycket bättre idé! men ojojoj vilka rädda hästar vi satt på ett tag. :D det är en gård man måste igenom, eller hus o lagård o grejjer på höger sida och nåt garage på vänster, efter det är det bara åkrar igen. och just förbi gården är livet så sjukt farligt att det finns inte! men väl förbi det gick det bra! hemvägen var inte lika jobbig men lite stress var det! vet ni tex om att småfåglar (alltså typ sparvar) är livsfarliga? för att inte tala om grushögar! :S in i ridhuset sen, efter ungefär en halvtimme ute iaf. mejram var superfin! jobbade vidare med att räkna steg o sådär och med att få igenom lite galopp. galoppen blev ganska så skaplig och traven sen var ljuvlig! pressade på relativt länge faktiskt och bara njöt! vi fick även till några halter som blev ovanligt bra! skoj! lena var mitt i ett privatlektionsbyte när hon var som finast så hon fick se och kunde kommentera att hon såg riktigt fin ut! skoj! sen skritta av ute igen och berömma den underbart söta lilla hästen som vart ack så duktig! riiiiktigt intensiv helg för henne, en av tjejerna som rider henne bra hade kurs, som dom dessutom förlängt så dom red fre, lör och söndag... men med tanke på att det är helg o  grejjer nu i veckan lär det säkert vara några återbud så hon får det lite lugnt! så skoj när hon är så fin iaf! :)

orkade aldrig åka till skara ikväll... börjar 8 imorn så när klockan ringer vid 6 imorn lär jag ju ångra det, men skitsamma! ;) vi går bara mån-tis så åker jag imorn slipper jag ta med mig grisarna utan dom får vara kvar här. blir nog bra! herrå! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback