sista dagarna och första dagarna

ojojoj vad jobbigt det är att skriva ibland, så nu har jag ju massor att skriva. :D
dessutom så var det nån grej jag ville skriva om för sig, men den har jag totalt lyckas förtränga.. minnet är bra men ganska kort ibland..

en hel del shopping o annat skoj blev det dom sista dagarna. tröjor o jeans mm, men ingen jävla concealer från ysl.. ska prova en här så får mamma köpa sen o skicka till mig. iofs likabra att jag inte fick med mig mer. hahaha... lyckades få ett jävla kilo i övervikt som jag behövde betala för.. 50 jävla dollar!!!!!

hängde med marie o mjukis o hade ångest över att behöva åka hem. fick mig ett sista ridpass på måndagen på härliga ri. mycket byten, samla, länga, skolor mm. åh en sån faaaaaantastisk häst! oj så jag behöver ha en sån! :D men man blir ju bara liiite trött på alla intriger o skit. såå skönt att vi var typ ensamma där på måndagen. förutom en mexare som lite snällt undrade om han fick harva. haha.

åkte till flyget ruuuskigt tidigt, och fick sen stå i kö sjukt länge för att alla som kom dit egentligen försent fick gå före i kön. tack för den. straffa oss som är där när vi ska vettja! och så sen övervikten då.. grr... sov hela resan till charlotte, där fick jag lite extratid så jag hann köpa lite käk tack o lov. sen var den resan förjävlig, så sjukt trångt. dock sov jag rätt länge iaf tack o lov. hade en jäkla massa timmar i frankfurt, fick dock sovit lite där med och kunde sen sova mig hem till göttlaborg! underbart!

kommer hem till mina små grisar där jag genast fick lite panik eftersom roland kändes svullen/hård över magen igen.. gav honom lite av maten vi fick med från när han låg inne och klämde o kände varje dag. var ju ingen fara med honom och han var riktigt pigg o glad som vanligt så. fick sedan ett tips från några kära klasskamrater om att ge honom paraffinolja i förebyggande syfte. ska dock prata med en vet innan jag provar, men det borde ju funka på marsvin med tycker man. att bara kunna ge honom lite, lite då och då, för att smörja systemet så att säga. igår var han dock riktigt mjuk o fin i magen så ja... vettefan helt enkelt.

i fredags var jag upp till skara för att gå på insparksmöte igen, ordna med det sista typ. och ojojojojojojojOJ säger jag bara om vissa väl valda delar av våran studentkår. nedlåtande, virriga diktatorer som inte har koll på något.... satt sedan i ganska många timmar med 3 klasskamrater o snackade skit innan jag åkte hem igen. i lördags försökte jag gå ut o festa med bland andra louise men det blev sådär härligt misslyckat. :D knökfullt eller folktomt överallt. slutade med att vi köpte glass o åkte hem. ;)

har handlat mer grejjer till min fina lägenhet också, så snart kommer det bli så fiiint här! soffan är underbar, ska bara släpa upp kuddarna till den. bokhyllorna måste fixas, tavlorna upp, gardiner hängas, sängbord ska köpas.. ja lite smått o gott helt enkelt. trivs iaf himla bra! :) just nu är det dock tomt, för innan jag skulle åka igår så tyckte mamma att om jag ville kunde jag ju lämna grisarna hemma den här veckan också. sa att jag ju tänkt ta med dom varpå hon såg ledsen ut och frågade om jag måste ta med dom och pappa sa att han ville ju ha kvar dom hemma.. hahaha.. dom är ju knäppa! först tycker dom att jag är hemsk som skaffar "råttor" sen vill dom inte bli av med dom. :D

idag började ju allvaret i skolan, sov alldeles för lite eftersom jag kom hit alldeles för sent igår. först lite info med klassen. lyckades få en bra PBLgrupp med bara ett negativt moment, bästa handledaren också såklart (woohoo). helt OK home team och så lyckades jag få precis den learning partnern jag ville ha! GÖTT! :D men bara för det lär vi ju inte göra något med LParna den här hösten....

sen var det ju inspark av våra små nollor. jag, karin och jenny är faddrar åt en härlig grupp som känns rätt roliga ändå. och efter dagens bravader så leder vi tävlingen. gött mos igen! helt ok dag, lite virrigt här o där men överlag gick det nog rätt så bra! sen satt vi o drack lite öl men det blev sjukt avslaget av någon konstig anledning. jaja. pub imorn och sittning på torsdag. sen ska jag nog sluta med allt vad studentaktiviteter heter, iaf ett tag... fast vi är iaf inte lika idiotiska som många andra, utan ganska normala. :P

sova nu tror jag. skriver om hästar o annat skoj en annan gång. måste orka med en lååååååååång dag imorn! :P

Kommentarer
Postat av: Marie

50 jävla dollar.. fan va sjukt!

Skönt att du har kommit in i Sverige-livet igen efter att varit lite amerikan..

Dina föräldrar e ju bra roliga :D

Kul att höra att du trivs i din nya lya o så.

Vi saknar dej här i alla fall!

2008-08-26 @ 07:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback