vart tar livet vägen?

satan i gatan vad tiden går fort. jag hinner inte ens fundera över vad jag ska hinna med på en vecka innan den veckan är slut.. nu är det fredag igen (nåja, inte så många minuter in på fredagen, men ändå) och jag vet knappt vad jag gjort sen jag kom upp till skara igen i söndags...

massa i skolan såklart, och jag gör såklart alldeles för lite. latheten tar över så himla lätt!
antrozoologin känns mest som ett skämt tyvärr, men på ett sätt är det ju bra eftersom jag inte på något sätt behöver fundera över om jag vill gå den inriktningen i 3an. alltid något antar jag. :) men det betyder ju inte att det inte är jobbigt med kursen, för helt omotiverad ska man lyckas skriva ihop två käcka rapporter om situationer med människor/djur och för att få den där jävla 5an måste man hitta situationer där man kan hitta 5 jävla artiklar att referera till...
statistiken är superkul. eller ibland är den superkul, när man får sitta o räkna o pyssla o dona o inte behöver lyssna på en massa tjat. :) har både igår o idag känt att jag FATTAR och kan tillämpa och allt sånt käckt, man ska bara hålla ordning på vad dom faktiskt frågar efter. inte som jag o irja gjorde idag o räknade ut ett jättefint konfidensintervall när vi bara skulle ha prövat en hypotes. menmen. :D övningarna är roliga och lärarna bra, framförallt hon som håller i våra föreläsningar. hon är störtskön! :D . det känns ändå helt ok. men vi får se nästa fredag när vi fått hemtentan, kanske känns värre då? annars så är det sååå kul att få räkna igen. jag gillar ju matte! speciellt när det är lite krångligt men att jag förstår. förutom att vi gjorde det där misstaget med  vad vi räknade så var det grymt att sitta brevid irja idag. vi var på samma nivå o kunde köra på. yay!

i övrigt rullar skolan på. snart jullov o nästa termin börjar ju mitt arbete i styrelsen. haha. börjar mer o mer fundera över vad fan jag gett mig in på. :D vi ska iaf ha överlämningskväll med mat o bowling på torsdag, blir nog roligt men jag får stressa igenom genrepet av lucian och sen missa årets sista vattengympa. darn! lucian behöver jag verkligen träna på också. kan varken texter eller stämmor ordentligt. men det ger sig nog det med. nästa vecka blir så hemskt jobbig bara med varenda minut av min tid uppbokad. men överlever jag då så överlever jag allt?

i måndags blev det en på tooook för sen transformerskväll också. vi kom inte igång förrän jättesent o sen så fyllde han ju år på tisdagen så jag vägrade gå före midnatt så jag fick vara först med o gratta, o sen blev det ju allmänt skitsnack ett tag till.. o så upp på pbl som började 8:30 dagen efter.. blä.. lång dag i tisdags med, pappa kom hem så jag åkte o hämtade honom, skjutsade till volvo för att hämta bil o sen hem o käka o se på min fina nya dator o sånt innan jag körde vidare upp hit. o någon mil utanför skara kom snön och oj vad det snöade här! ligger kvar men är rätt varmt på dagarna så det är mycket is. men inte hopplöst mycket, mest mysigt. :) jag gillar snö! :)

puben igår nådde nya höjder. vi var som mest 12 personer där. men jag var ändå där länge o väl o snackade skit med dom få som var där. karin o christoffer stod ju i puben o sitta hemma o uggla själv är ju inge kul. så då kan man lika gärna sitta där o uggla. ellerhur? :D

stugorna till skidresan är bestämda nu också. fick lite panik över att inte kunna vara där o stoppa in mig nånstans, men christoffer satte in mig med honom, två 3or, två andra i min klass och en fd djursjukvårdare o hennes pojkvän. enligt emelie har vi bästa stugan, jag är beredd att hålla med efter att ha kikat på stuglistan idag. haha. :D jag o sara kom även på att eftersom han i 3an står som ansvarig för våran stuga borde han även vara ansvarig för städning, mat och sprit. tror inte han kommer hålla med dock.... :)

annars har jag varit på strålande humör dom senaste dagarna.. tror jag ska sluta låta folk sno min energi o sluta vara så bitter. funderar tom på att sluta inte tror på kärlek.. men jag lär väl se nån mer kärleksfilm snart o ångra mig igen! ;)

jag o emelie gjorde en peppsnögubbe


transformering är inte alls att man gör om sig till nåt coolt som tex ett jaktplan, lastbil eller en dinosaurie....


statistiklektion


när jag gick hem mitt i natten i onsdags o gick förbi kyrkan så var den bara så himla fin. eller det är den jämt. man mår bra av att gå förbi den varje dag och att (nästan) alltid kunna se dess torn peka upp.. o spana på klockan för att se hur snabbt man måste gå de sista 100 metrarna till skolan. :D
inte så bra bilder dock, nattläge på mobilen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback