min stackars arma kropp!

tyckte visst inte att det räckte med att rida i drygt 4 timmar i söndags (och att faktiskt RIDA, inte bara åka ut på uteritt)... i måndags ville sandra ha lite hjälp så jag åkte ut till härryda o tog corro i örat o gick ner till grusgropen. hehe. stackars lilla hästen, råkar alltid ut för konstigheter när jag åker dit! :D iaf så var han superfin! dom har verkligen fått ordning på honom. sandra red bra men var lite för snäll, man kan ju inte bara sitta o åka med på vågen utan det är dags att ställa lite mer krav o be om ännu lite mer nu! och då är det ju klart att han tjorvar lite men det kommer nog bli skitbra! sen tvingade sandra upp mig på honom och ajajjajajaj mina ljumskar!!!

men lilla currykorven är ändå bäst :)
image177


sen igår hade jag amanda o hade tänkt rida ut med sandra o greger, men greger hade tappat en sko! (fast först var vi tvugna att sätta oss i lerum o vänta på brevbäraren.. postade nämligen ett brev innehållande peters kentbiljett utan att frankera kuvertet... men brevis kom o vi hittade brevet o jag fick frankera det och peter fick biljetten idag med! puh! ) så det fick alltså bli ett pass i paddocken som dessutom blev mycket längre än jag trodde! amanda var jättefin om hon fick göra som hon ville. men ville jag att hon tex skulle vila mer på steget blev det protest. och tänk vilken hemsk människa jag är som dessutom bad henne SPÅRA!!!!!!! :D innerbak innanför heeeela tiden.. men men. bitvis superfin! släppte henne lös en stund efter och kunde leka lite utan att jag fick sparkar i huvudet! men hon följde mig ju inte direkt heller, finns lite att jobba på där! ;) släppte henne så hon fick skritta själv, för vid det här laget hade jag så ont i ljumskarna att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. och vad är då bättre än att kolla med Lena om det fanns en ledig plats åt mig idag så jag kunde rida igen?

så idag efter skola, lite plugg o en tupplur bar det av mot K! mejram var på strålande humör (inte) men var helt ok att rida! tog det ljusa dressyrspöt i början igen, fungerade igen! ska nog göra så ibland.. känner mig lite elak men vafan, det är ju inte direkt så att jag rör henne med det... :P sen skulle vi såklart jobba med den svåra övningen framdelsvändning- inte mejrams favvogrej direkt! o jäääävlar vad missnöjd hon blev med mig som faktiskt tvingade henne att jobba! :O hon slingrade sig som en ål och ville väl börja steppa o ha sig, men men.. blev iaf mycket bättre! sen på slutet i traven så körde jag en hel del sidvärts med böjning vilket gav resultat o hon var hyffsat fin när vi avslutade! inte alls samma känsla som i söndags men det får man ju inte när man gör saker som hon tycker är jobbiga, så är det ju bara!

sen var jag duktig o åkte hem relativt fort (bara en timme efter att lektionen slutat... :P) o har faktiskt pluggat lite! men nog inte kommit igenom ens halva grodkapitlet,  o jag hade tänkt att både det och nästa (amnioter) skulle vara läst till imorgon.... får väl se hur det går med det!


omröstning:
kent eller hopplektion på fredag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback