nyheterna i korthet (eller ganska långt iofs)

har mått ren jävla skit sen sist. sådär riktigt jävla illa så man bara sitter o skakar o gråter o inte riktigt vet vart man ska ta vägen. hurra vad skoj. håller det i sig får jag väl försöka hitta en ny läkare o se om det går att lösa igen. pissigt som fan är det iaf. :(

i fredags var jag o red mejram eftersom hon skulle tävla på söndagen med annelie. fick rida samtidigt som Anna skulle ha en privatlektion i hoppning för Stefan. kändes väl inte skitkul för jag tänkte att mejram kanske bara skulle vara stressad och att det kan vara svårt att hålla sig undan men ändå kunna rida ordentligt. det gick dock galant och mejram blev SUPERFIN!!! stefan som bara sett mig på hoppningen innan blev lite impad, haha.. sen tyckte anna att jag skulle ta ett par småskutt eftersom allt ändå stod framme.. ville inte förstöra dressyrarbetet med att skutta så jag tänkte ta det sist, men då hade anna gått så jag vågade inte. men så stod åsa å på läktaren o marie kom in o skulle rida, o dom övertalade mig om att det är klart jag ska skutta! sagt o gjort! :D haha. två yttepyttehinder men skoj var det! :D slutade dock där eftersom jag satt i dressyrsadel o hade sporrarna på. travade av henne o jäääävvvvvlar vilket tryck hon fick i sig! :) underbara sötnos! :)

var kvar o kikade på hoppningen, skoj att se Åsa o hennes finfina Fia! fick erbjudande om att låna henne på ridprovet, men eftersom man ska byta häst även på hoppningen så kändes ju inte det helt hundra för henne vilket jag förstår mer än väl. vem vill låta en HELT okänd rida ens häst när man inte ens vinner något på det själv? :D anmälde mig o ska låna häst där. får väl se hur det går! fick iaf även erbjudande om att låna Åsas andra häst på själva utbildningen sen, om han håller sig frisk! hade vart superkul, men först ska jag ju klara provet på söndag! :S
lördagens lektion gick fruktansvärt bra! mejram knusslade en del men vi lyckades ta oss igenom det och jag fick mer idéer om hur jag kan få igenom hennes inre bak även i vänstervarvet! hon blev såååå fin! när vi skulle trava av fick jag ett sånt tryck att Lena sa åt mig att rida lite till så jag fick känna känslan av det. ojojoj vad härligt det är! får hoppas att framstegen fortsätter innan det är tävlingsdags så slipper vi nog både skämmas och komma i de nedersta regionerna av resultatlistorna! ;) Att det gick så bra SKULLE kunna bero på att mejram o jag var uppklädda! :D hade ju köpt en massa rosa grejjer till henne o hade ju redan rosa grejjer till mig själv. så vi var helt rosamatchande ända ut till spöt! :D När Lena kom in i ridhuset hörde man "MEN LISA!!!!!!!!!! vad har du gjooooort?" sen när Anna kom lät det ungefär likadant. hehehehehehehehehe. mejram själv verkade dock känna sig supertjusig! :)

var som vanligt kvar länge o fick sedan erbjudande om att rida marias lektion eftersom hon blivit dålig. så jag fick rida humledumle i 3an sen. gick väl rätt så dåligt. skritten var fin, o vänstergaloppen jättefin. men annars, fyyy.. svår häst!!!! fick dock ordning på det men inte förrän precis på slutet! kändes väl inte jättebra inför ridprov på okända hästar, men vafan.... :P om inte annat blir det en övning på att inte ta saker så hårt! ibland går det helt enkelt dåligt, vilket jag måste klara av om jag ska tävla i vår. :P

sen på söndagen så var det ju hopptävling (CR) på kungsbacka. jag sandra o åsa åkte ner alldeles för tidigt o fick genomlida alldeles för många ponnyer som alla stannade på samma hinder. men tillslut var det dags för första K-häst! Min älskling! :) En sån himla fin runda dom gjorde! 70cm och helt felfritt med ett underbart flyt och en glad och tillfreds mejram! :) Deras andrarunda på 80 var ÄNNU bättre o både mejram o annelie sken som solar! SÅÅÅÅ skoj att se min lilla skrutta så himla glad o nöjd! nästan så man fick en tår i ögat. :) dom andra Kekipagen gjorde även dom finfiiina rundor, superlyckad dag helt enkelt! :)


sen i måndags bar det av till Nordens Ark där vi först inte gjorde så mycket. min uttergrupp gick upp till uttrarna och fick det underbara nöjet att faktiskt se dom! dom var framme hela tiden vi stod där, vilket var en braaaa stund. dom skuttade, lekte, badade, fixade pälsen, pratade o nosade efter oss! åh vilka underbara djur! vi hade dock inte räknat med att faktiskt få se dom, så något jobb fick vi ju inte gjort. :P sen hade vi föreläsningar hela eftermiddagen o kvällen o alla gick o la sig tidigt efter en lång dag. en bra dag dock, fick inspirationen tillbaka!

tisdagen började tidigt med god frukost o sen buss upp till Tjärnö och den marinbiologiska stationen som ligger där ute. efter lite rundvandring o sånt bar det ut på havet för att göra några bottenskrap o leta fram djur som vi sedan skulle artbestämma. otroligt härligt att vara ute till havs trots lite halvkass väder! men åhhh saltlukten! vad jag saknar att bo vid havet! sjöutsikt hjälper inte, jag vill bo vid havet NUUUU!!!!!!!!! iaf så satt vi sen i många timmar o letade fram diverse små konstiga djur o artbestämde dom o kikade i luppar mm. himla skoj och intressant! nyttigt att få GÖRA saker också o inte bara sitta o glo i världens tråkigaste bok! på kvällen gick vi sedan upp till varghuset i långsam takt, sa hej till tigrar, lodjur, järvar o alla dom andra på vägen dit o fick sedan supergod tacomiddag. oj vad mätt man blev! igen! något man INTE gör på nordens ark är att svälta! ;) mysigt att sitta där uppe o mysa o titta på dom vackra vargarna! sen ner till hotellet igen där vi spelade lite TP innan det blev sängen igen.
onsdagen började med lite sovmorgon för oss som redan varit på tjärnö, sedan rundvandring i parken med mer fokus på systematik, form o funktion än vi haft förut. man fick rätt mycket mer o tänka på men allt börjar nog falla på plats känns det som! alla djur var framme förutom lodjuren tror jag, så det var ju skoj att man fick se igen! sen på eftermiddagen jobbade vi med våra grupparbeten igen o redovisade dom. sen var det dags att åka hem. :( boohoooo.. :(

idag var jag inte i skolan. orkade bara inte. men har fått en hel del läsning gjort faktiskt så det känns helt ok ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback