deltävling 1 avklarad

idag var det ju dags för lektionsmästerskapet i hoppning. imorn är det dressyr och vi är 3 som är med i bägge och då går även ett pris till bäst av oss tre totalt. men iaf, hopp idag! 60 cm tyckte jag kändes lagom, för lågt för att vara läskigt men ändå så hästen hoppar... var SJUKT nervös innan, när vi bar hinder kände jag mig nästan yr för att jag inte kunde andas ordentligt! :D men det gick över och väl uppe på stora hästen kändes det jättebra! Jennie skulle också vara med, hon som tävlar Farin i hoppning annars, så hon hade med sig fint träns, fint schabrak och fin luva! så vi var sååå tjusiga så! :)

startade som nr 3 och vid det laget var jag helt fokuserad och skulle bara genom banan! omhoppning däremot kände jag att det får ta den tid det tar! har aldrig tränat på det alls så det kändes som att bara ta sig runt är en bra grej! :P blev inget superduperflyt men ändå helt ok! första dubbelnollan blev jag också! ;) och det roliga är att det BARA var ROLIGT när jag väl var igång! woohoo!!!! det kändes tom mesigt att bara ha hoppat 60. haha. :D blev sjukt taggad att sluta vara feg med! :)

så lassa över Farin till Jennie och vara banpersonal på resten o sen äntligen få reda på resultaten! var stilbedömning i grunden o så tiden då på omhoppningen. Lyckades kamma till mig en 3eplats trots riktigt långsam omhoppning! :D woohoo! så jävla skoj! :D

men nu ligger pressen på inför imorn, tjejen som är största konkurrenten i dressyren kom "tack o lov" (enligt tävlingsmänniskan jag, inte enligt vanliga jag) sist pga en rätt läskig avtrillning (tycker SÅ synd om henne! :( ). men den andra ligger rätt nära mig efter idag och lena tycker att hon rider skitbra, och det är ju lena som dömer imorn.... attans abbans!!!!! jag vet att jag kommer bli så himla besviken om jag inte vinner, vilket är så himla dumt, för dressyren kan ju gå precis hur som helst imorn! men men... mejram var fin idag så vi får la hoppas på det bästa! :P


några lagom suddiga bilder från idag.. jag skäms nästan över den blygsamma höjden, men ändå! :D jag är ju en feeeegis! :D men Farin är min prins ändå! :)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback