nu får han komma hem

igår fick jag vänta länge på att dom skulle ringa från kliniken och berätta hur det var med min lille gris. jag ringde dom vid 14 och hörde mig för lite, då var det helt klart bättre men dom hade så mycket att göra att de inte var klara med honom. när de väl ringde så sa dom att han hade bajsat massor (som luktade apa) men att dom röntgat igen och att det fortfarande fanns lite gas kvar o så, och han åt inte självmant så dom ville gärna behålla honom en natt till. idag skulle ju dessutom en veterinär som var bättre på marsvin vara inne och kunna kika om dom hittade någon bakomliggande orsak till det hela. och det var ju inget att diskutera- vill dom ha kvar honom så fick han vara det!

så idag en massa lång väntan igen. men så tillslut ringde dom och sa att han var pigg o magen fungerade, inte det minsta spänd över buken mer. vet hade kollat i munnen osv och allt såg bra ut! däremot ville han fortfarande inte äta själv, men dom tyckte att det var bättre att han fick komma hem för det kunde trigga igång att han åt. så klockan 4 får jag äntligen hämta min gris! :)

får vi hoppas att hans ovilja att äta bara är hans vanliga kinkighet och att deras hö inte passade herren!
ska iaf bli jäääääkligt skönt att få hem honom! :)

Kommentarer
Postat av: Marie (eiramin)

Ååhhh vad kul :D Hoppas att allt går bra nu då :D

2008-06-24 @ 06:34:10
Postat av: Sandra

Hejja Rolle! Skönt att höra att han mår bättre

2008-06-24 @ 09:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback