svetten den rinner!

i lördags red vi sent eftersom några hoppare skulle hoppa extra inför söndagens bohuscupsfinal. jobbade först med lite skänkelvikningar, undan höger gick det super och mejram blev jättefin, undan vänster var det svårare och hon ville inte riktigt. var inget superpass o det hela kändes lite småtrist. mejram var trött efter hoppningen och gick inte fram ordentligt o kändes lite matt. men men! alla pass kan inte vara superpass! :P

hon var dock jätteduktig på söndagen när hon var iväg o tävlade och slog till med fina rundor! :)

var iväg idag för att rida igen söndagen och hjälpte även till när alla sadlar skulle gås igenom och provas på hästarna och prova annat på de som inte fungerade längre osv. intressant att vara med o lyssna, titta o känna! och så fick jag ju suttit på två hästar jag inte suttit på också! ;) charino som jag faktiskt blev lite småkär i och piri som jag också blev småkär i! en sån skritt! :O synd att man inte fick rida utan bara skritta runt. :D

sen rida min lilla skrutta, tog först svängen runt ängen och det var inga problem alls, trodde inte hon skulle våga det själv. :) så in i ridhuset för ett superpass, hehe. :D började inte så bra, kändes inte helt hundra på framridningen hon ville inte riktigt fram till bettet, men efter galopp så blev det bättre. jobbade sen på med serpentiner och lite avsaktningar-igångsättningar. lite lite hastigt men ändå ganska mycket tryck i henne. galopp sen som åt vänster var jättefin och åt höger helt ok, bättre än vanligt! :) travade lite mer och gjorde lite ökningar som var helt ok! hon var sådär riktigt härligt på hugget! oj vad man njuter då! gjorde några fler fattningar och galoppen var såååå fin! stor o rund! och avsaktningarna var TO DIE FOR!!!!!! och tänka sig att vi i högern fick till en helt suverän fattning!!! åh min lilla lilla skrutta!!!!!! så mycket beröm hon fick och så nöjd hon var med sig själv! :D

i helgen är det ju lektionsmästerskap, först hoppning på lördag. 60cm ska jag och Farin ta oss igenom. är sjukt nervös!!! stilbedömning i grunden vilket jag hoppas är till våran fördel.. :P sen är vi 3 som anmält oss till både hopp o dressyr och den bästa av oss totalt får ett vandringspris. :P
på söndag är det LC:1 och LB:1.. vet inte riktigt hur jag ska lyckas hålla isär programmen, får nog skriva ut dem o ha med mig i fickan, bara plugga på LC innan o sen medans jag skrittar LB... o sen hoppas att hon går som idag, för då kan vi nog komma upp i över 55% och kanske få oss en vit rosett ändå. :P

ish så nervöst! :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback