ångvält eller häst?

förra helgen var en tung ridhelg igen. jag hade halkat och dragit till axeln så jag hade för det första INGEN kraft alls i högerarmen, sen så var det ju kallt och så hade han inte gått på torsdagen eftersom maria slutat hoppa honom nu när svarta faran är fit for fight igen. och mycket riktigt så var det ingen häst jag red, utan en jävla ångvält. FYFAN!!!!! så jävla pigg, så jävla stark och så jävla långt efter sig med bakbenen. BLÄ! fick dessutom prestationsångest pga gruppen som hade kurs som hade lite uppsutten teori med så att alla såg. blä igen! men tänk att det ändå löste sig, vet fan inte hur jag lyckades men precis innan jag skulle avsluta så kom vi fram i trav, och det gick att sitta! woohoo! det får vara mitt riktmärke numera! ;) började rida lätt och ojojoj vad han satt ihop helt plötsligt. både oddan som red sin dima och jossan på läktarn såg skillnaden. haha.. dumma ångvält till häst! :D

lördagen var myyyycket varmare så då kunde jag rida utan fjollkjolen (dvs ländtäcket) vilket gör det lättare när man ska peta igång bakbenen. ;) Han var ganska stark igen men ingen ångvält. Kändes faktiskt himla fin. Jobbade mest med galoppen och jag tyckte att jag kunde reglera på ett bra sätt, ha händerna rätt o allt sånt käckt. Kunde på slutet trava och byta varv o ha mig utan att tappa honom allt för mycket. Woohoo igen!

Så peppad som fan inför söndagens lektion men tji fick jag. Kallt igen och en stark häst som inte ville komma igång bak ALLS! provade lite olika strategier med galopper halter o allt möjligt. började få loss honom o sen galopperade vi igen varpå jag fick loss honom helt och på slutet kändes han super! det är den där vänsterskänkeln som måste IN i honom och inte ge sig förrän han ger efter. ska öva på detta imorn tänkte jag.

så tre sjukt jobbiga pass men som tillslut blev bra alla tre!
men jag måste säga att jag har LITE panik över tävlingen nästa helg! :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback