vilse i skogen

varför blir man extra trött när man haft såpass mycket sovmorgon att man kunnat sova normal mängd, dvs inte kunnat sova för mycket men inte heller fått för lite? jag förstår inte?

kort dag i skolan, tycker fortfarande att min grupp är trist men lyckades med lite roligheter i den idag ändå, hehehehehehehehehe. ibland är det kul att kunna verka smart! :) fick snackat lite skit med folk också, vilket alltid är bra! ;) var sedan redig o gick upp till biblan o sökte massor med info till nästa vecka. vi ska hitta om giraffer och zebror. giraffer finns det massor om, men zebror typ inget, om man inte räknar zebrafinkar och zebrafiskar. hmm...

sen chockade jag mig själv ännu mer genom att äntligen ge mig ut och promenera på den där skogsslingan som finns inte så långt härifrån, som jag aldrig lyckades ta mig till i våras. problemet är att vägen dit är så JÄVLA TRÅKIG och går genom industrier bara. hur kul är det? väl där var det iaf supermysigt! härlig stig vid ängar, genom lövskog o barrskog. underbart! fick dock en idé när jag såg hur nära hemma man egentligen var när man var längst bort, man kunde ju se den mysiga vägen genom vallarna som jag promenerar på ibland, så jag försökte ta mig dit och se om det gick att göra på nåt smidigt sätt. det gjorde det inte. kom till vallarna, men då behövde man antingen klampa genom snår fram till någons hus, eller gå genom nyplogade åkrar för att sedan kravla sig över taggtrådsstängsel.. hmm.. bara att ta gå tillbaka till stigen, o här kom ju problemet, att hitta tillbaka till stigen, för jag hade ju gått en bit. haha. men det gick ju det med! sen är ju inte skogen särskilt stor, och E20an dånade nära också. så vafan! det var mest bara kul att vara vilse i skogen! min korta promenad blev dock 1½ timme. hehe.. :D

imorn har vi en ruskigt tuff dag framför oss! :S
först 8:15 med genomgång av foderstatsberäkningarna jag inte orkat göra klart än. sen ska vi till vårgårda och Doggy för ett studiebesök. det är tänkt att vi ska vara tillbaka 17:00. sen 18:00 börjar medlemsmötet med kåren, 19:30 är det lite grejs på puben med LRF som jag nog inte ska gå på dock, och sedan pub. WOOHOO!

kanske ska gå o lägga mig tidigt ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback