en promenad i Narnia

livet går alldeles för fort. man hinner aldrig fundera ut vad som händer eller varför. typ...

skippade måndagmorgonens föreläsning och satt sedan med min grupp o fixade våran enkät. vad som hände på kvällen minns jag inte.. tror att jag lagade mat... men inget mer... igår var desto mer händelserik! började med att möta gruppen igen och fixa layouten på enkäten. iväg till skolan för pbl, dock bara en timme o bara få nytt fall- skönt som fan! blev en hel del diskussion ändå om vad vi visste/inte visste. sånadär spontana diskussioner som är skitbra. men det fick vi skit för! tydligen hänger inte våran handledare med om diskussionerna svänger för fort. och då ska vi tydligen inte få diskutera som vi gör. är det vi som ska lära oss eller hon? vi skrattade iaf gott när hon sa att vi var så tighta några av oss att vi avslutar varandras meningar. HELL YEAH! ;)

sen hade vi lite veckormöte där vi fortsatte få info om 3ans valbara kurser. först lilleper som berättade om afrika. och jag fick redan resefeber. sådär ett år i förväg. förjävla dyrt blir det med... 14 000 exkl vaccinationer, visum och mat... och bland det absolut värsta jag vet är ju att vakna i varma tält.. men men! shit happens! jag måste ju ändå dit! sen kunde gruppen samlas ännu en gång o gå till våran projekthandledares kontor för ännu ett möte. hon älskade våran enkät och var ruskigt imponerad över hur väl vi resonerade om allt! woohoo! en liten ändring bara men sen vart det utskrift! så nu är det kirrat o klart! jag ska till august kobb om två veckor, tyvärr vet jag fortfarande inte om jag får ta en eller två klasser, hon har ju inte hört av sig än... men det löser sig!

upp till kårkontoret o ha lite pre-medlemsmötesmöte med våran fakultetsrep. sen medlemsmöte med samma härliga uppslutning som vanligt. fick dock en hel del gjort o några beslut som känns viktiga och bra togs. jag fick leda lite diskussion med vilket var roligt. haha. det är kul att styra o ställa lite! ;) sen tillbaka in i kontoret för mer diskussion vilket var rätt bittert. skolan pumpar in studenter på djurutbildningarna utan att det finns något som helst behov för oss. förutom vet och djursjukvårdare då. dom ökar på platserna och skapar nya utbildningar, intresset finns från studenthåll, men sen då? blev sjukt bitter på hela skiten men hoppas att det går över snart. jag har ju mer än bara sverige att röra mig i så.. det var bra diskussioner så dom tog ett bra tag så jag var inte hemma igen förrän på kvällningen.. skulle pluggat hela kvällen men det sket sig. det är svåååårt att hitta tillräcklig motivation för att plocka fram biology! ;)

imorse snoozade jag i en timme, hade sovit som en jävla kratta så jag orkade inte upp vid 9... drog på mig myskläder o gick ut på en "morgon"promenad. såg att solen strålade och narnia kallade på mig! narnia är alltså på andra sidan E20an här hemma hos mig.. man går under den ( = garderoben) och kommer till landet. det är åkrar o skog o några små hus o kossor o annat smått o gott. det är en ren idyll o helt fantastiskt. tog bara en kortis o var hemma igen efter en halvtimme. tyvärr fick jag inte den hjärnrensande effekten som jag hoppats på. lät sedan bli att plugga in det jag inte pluggat igårkväll o cyklade ett par timmar senare till skolan i underbart vårväder! hade ltie tråkig föreläsning o sen dataövning. sen lite fika med agneta o presentinköp o så tillbaka till skolan för att räkna lite genetik. för en gångs skull kändes det som att jag var on top of my game, men vi får väl se om det var rätt eller inte...

sen födelsedagsfirande hos pipisarna då en av dom fyller 25 idag! woohoo! hon fick sina presenter, de andra fick sina, o jag fick en! dom hade vart inne på cyberdog i london, och när dom sa cyberdog väcktes alla mina gamla ravegener till liv o det ryckte i hela mig! dom hade iaf gått in där o tänkt på mig o sett några söta gummispikearmband, så jag fick 3 stycken. :) snälla! :D got mat, gott skratt och roligt prat blev det resten av kvällen o nu sitter jag här. bitter som fan efter ett aprilskämt om kärlek. :P


sen kommer nästa dilemma.. vi har fått erbjudande om att gå en kurs på ett universitet i holland i sommar (4 veckor, hela juni typ) om djurs beteende. den verkar sjukt rolig då första veckan är föreläsningar, sen får man en uppgift om att göra en studie på zoodjur (man får en uppgift) som man sedan ska utforma, utföra och sedan analysera och redovisa. men det kostar ju tyvärr bara mer pengar. mer pengar som jag inte har.... :(

såg dessutom lönen för ett av jobben jag hoppas på att få... när man räknade ut timlönen blev det typ 46:-/h. då ingår nog mat o sånt. men ändå. värdelöst!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback