sexuellt trakasserad och påkörd

Dramatiska rubriker är väl alltid bra? ;)
Tänkte skriva om min händelserika onsdag nu.. Det började med att jag fick gå upp i ottan eftersom det skulle komma en snickare vid 8. Allt blev ju inte helt 100 när husen byggdes så nu ska saker åtgärdas. Gick upp så att jag skulle vara färdigduschad i god tid före 8 men ändå plingade det på dörren när jag stod där. Tänkte att jaja, inte mitt problem om dom kommer för tidigt och att dom får komma tillbaka senare. Vilket de gjorde, men det var istället en rörmokare som jag inte visste skulle komma... Sa att jag stått i duschen när han plingade på först och då börjar han skojja om att det var ju synd att han missade det, men han skojjar bara med mig, han är ju på tok för gammal för mig! :O Sen kommer hans kollega varpå han börjar skojja om det hela IGEN! Om att han missade ett erbjudande om att få skrubba min rygg, men han är ju för gammal, varpå kollegan menar att man blir ju aldrig för gammal för att skrubba på någon på ryggen.... :O :O :O Första gången jag hamnar i en sån situation och jag visste inte hur jag skulle hantera det hela. Jag personligen kan ta såna skämt, jag tyckte inte att han var särskilt rolig men det är inget jag får framtida men av. Men samtidigt så kände jag att nej, det är inte ok. Så halva mig ville prata med honom och med PEAB som anlitat honom o sagt WHAT THE FUCK not ok!!!! Medans andra halvan av mig tyckte whatever, patetiska gubbe som inte har bättre humor...

Nåja. Snickaren kom sen och fick sin nyckel och jag åkte ett par timmar senare till banken för att hämta mitt mötesarvode från slu. Sen till tågstationen för att gå o köpa mig en tågbiljett o vänta på tåget hur länge som helst. Parkerade vid pendeln och skulle gå längs perrongen, men där sopade dom upp grus så jag gick in istället. Och längst bort där satt en person jag inte träffat eller pratat med på måååånga år. Det var sjukt oväntat men en liten pratstund blev det innan jag kunde ditcha och köpa min biljett. På tåget in sen sov jag som en stock. Sååå skönt! ;) Mötte upp Sandra vid centralen och promenerade till August Kobbs lilla konstiga hus och hittade rätt klass och väntade sedan på läraren. Var ju dags att göra min del av min grupps enkätundersökning till Försöksdesignskursen. Fick berätta lite om programmet också, vilket jag dumt nog inte förberett, men det blev nog bra ändå. Läraren var supertrevlig också och om det var något mer jag behövde en gymnasieklass till fick jag mer än gärna höra av mig igen- alltid bra! :)

Sedan följde snälla Sandra mig upp till Götaplatsen där jag skulle träffa Lou. Var hemskt trevligt att få sig en pratstund med henne och hemskt snällt att hon följde mig! :) Satt sedan på en parkbänk i solen o kikade på enkäterna jag fått in och väntade. När Lou dök upp gick vi neråt igen och mötte upp Ida. Vi gick på stan i några timmar med en fikapaus också. Sen vandrade vi bort mot Kings Head. Vi gick genom haga, där hittade vi de här tre söta sakerna. Jag älskar franska bulldogar, den i mitten var jättefin, den längst till höger däremot... Det är det där med viss rasavel...


Och när vi kom ut till Linnégatan gick vi på trottoaren som går längs Linné, och skulle över tvärgatan vi kom ifrån för att komma till övergångsstället som gick över Linné. Då märker vi hur en röd Toyota kommer fort och väldigt nära, Ida får hoppa undan och den sniker verkligen mig, så jag drar till bilen med handen för jag inser att bilisten gjort så med flit. Då stannar han bilen och hoppar ur och undrar vad fan jag håller på med... För bilen tar jättestor skada såklart av att jag drar till med min handflata på en ruta... Jag säger att han kan ju se sig för, han skriker att vi kan ju förfan inte gå mitt i vägen, jag påpekar att det är en JÄTTEFIN trottoar vi går på, han skriker att jag borde lära mig trafikregler, jag menar att det nog är han som borde lära sig dem... Ok, vi gick o såsade lite, men vi var på trottoaren och i vilket fall är det ingen bra idé att köra på folk. Har man så bråttom och är så upprörd bör man nog låta bli att köra bil i innerstan.....

Vi kom tillslut fram till Kings Head lite lätt upprörda och den första ölen blev extra god! ;) Fia joinade oss och det blev AWbuffé och mycket trevligt prat. Det var dock någon champions leaguematch på TVn vi satt under, och Ida hamnade i bråk med bland annat Robert Kronberg (eller vad han heter, häcklöparen). Hon stod i vägen när hon tog på sig tröja och jacka, men istället för att flytta på sig så tyckte hon att det bara tar någon sekund, varpå dom blev irriterade varpå hon blev skitpissed. Hahaha... Ibland alltså.....


Det var väl en ganska händelserik dag eller?
Men jag glömde ju dagens bästa! På morgonen när jag kom ner låg Glenn i hängmattan... Han är så fin! :)


Kommentarer
Postat av: Marie

Ja shit pommes..! Idioter finns det gott om, tyvärr.



Vad söt Glenn är i hängmattan :D

Postat av: ida

Va! Var det nån känd som jag biffade med? Tänka sig! Men sitter man och stönar "snälla snälla" kan man söka till melodifestivalen istället för att häcklöpa tycker jag :)

2009-04-19 @ 20:04:48
Postat av: lizan

Han sjunger också faktiskt! ;)

Men man KAN ju respektera att folk vill se matcher också.... ;) ;) ;)

2009-04-20 @ 00:18:10
URL: http://lazertomte.blogg.se/
Postat av: Ida

och så kan man säga typ "ursäkta, kan du flytta dig en bit, vi vill gärna se TV:n, eller något liknande om man vill att en icke-sportnörd på en icke-sportpub skall fatta att det är henne som "snälla, snälla" handlar om... Så det var inte bara orespekt, det var mest att jag inte fattade. Sen blev jag ologiskt vindrickarsur för att de var sura på mig, som ju inte fattade, and so on... aja, tror varken dom, jag eller ni tog nån större skada av det hela. eller har jag gett dem men för livet? :D

2009-04-21 @ 19:52:31
Postat av: lizan

Bokat bord vid stor flatscreen som visar fotboll brukar betyda att de ska se matchen! Men den enda som fick men för livet var nog jag! (Fast det var nog dagen i sin helhets fel ;D )

2009-04-21 @ 23:27:28
URL: http://lazertomte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback