verklighetsflykt

Jag hatar att göra det jag borde göra. Jag gör det jag måste, och har jag lite stress o press på mig så brukar jag göra det jävligt bra dessutom. Men att göra det jag borde är jag verkligen sämst på. Jag gick ut på altan o fixade fram en stol o dyna från vintergömmorna, kokade upp tevatten till en god kopp rooibos och tog min biology för att läsa ett kapitel. Jag var peppad som fan och skulle verkligen läsa det där tråkiga kapitlet med "grundläggande" skit om DNA, meios, mitos o allt vad det var. Jag kom säkert en hel sida innan jag slöt ögonen o sov en stund istället....

Nu verklighetsflyr jag genom att se på Criminal Minds och det här som jag hittade hos nio, som hon i sin tur snott från någon annan.

Jag är en sjukt dålig förlorare som ofta ställer så höga krav på mig själv att jag hamnar i nånslags inlärd hjälplöshet. 

Jag gillar att veta och kunna saker och att få briljera med detta! ;)

Jag äter helst mexikansk mat. Jag har varit "vegetarian" sedan 96, men äter fisk o skaldjur då och då.. När andan faller på kan även kyckling slinka ner. Funderar då och då på att börja äta kött igen för att kunna stödja lokala bönder.

Jag säger ja till tequila och efterfester på fame factory.

Jag ger mig sällan in i saker jag inte kan banga ur ifrån, pga det jag skrev i första punkten, tyvärr...

Jag är duktig på att ha tålamod, ordbajsa på ett sjukt bra sätt, diskutera, köra bil

Jag stör mig på folk som ska vara så jääääkla radikala och som anser att alla som tycker olika har fel.

Jag läser väldigt sällan böcker eftersom jag inte kan läsa innan jag går o lägger mig. Jag drömmer då väldigt mycket och väldigt intensivt och verkligt om det jag läst om, vilket är väldigt jobbigt eftersom jag inte får någon ordentlig sömn. Och vissa böcker är ju inte så himla roliga att vara en del av. Det är INTE kul att slåss för sitt liv mot Lord Voldemort och se hur sina bästaste vänner faller offer för hans ondska. Tro mig!

Jag är vackrast när jag vaknar bakis! ;) Nää... men jag vet faktiskt inte när jag är just vackrast...

Jag skrattar alltid så jag gråter.

Jag är en typisk såndär person som önskar att hon levde en annan människas liv. Tyvärr!

Jag har aldrig åkt på en charterresa. Och en jävla massa annat såklart!

Jag är lycklig när jag sitter på hästryggen, ett riktigt bra pass på banan gör mig lycklig, men en snabb o lång galopp ute- inget slår det!

Jag trivs inte när jag inte känner att jag har kontroll över min egna situation. Se punkt 1 igen. ;)

Jag är dålig på att börja med saker i tid och gå o lägga mig i tid!

Jag är rädd för höga höjder, åka sittlift när det blåser (kanske hänger ihop med det första? ;) ) och för att hoppa hinder utan snubbelbommar.

Jag älskar att hänga i stallet och fantasilivet i södra californien med stränder, sol och shopping!

Jag uppskattar när folk tänker till och tänker längre än bara på sig själva och är öppna för nya tankar och idéer. En annan sak som jag verkligen uppskattar är när folk helt spontant säger eller gör snälla saker.

Jag tror på karmat. Eller egentligen inte kanske, man jag försöker!

Kommentarer
Postat av: Marie

Usch jag känner igen mej på att jag inte gör det jag behöver utan bara det jag måste. :D

Kul läsning i det du fyllde i. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback