fullspäckat schema

Åkte upp till Skara i måndags, chillade lite innan jag o Emelie möttes på systemet för att handla lite gott. Sen hem till henne o hjälpa en trött Karin bära upp lite packning till lägenheten. Så chilla lite innan det bar av till Christoffer för himla god mat och Hung! Sen blev det skitsnack o öldrickande tills vi blev trötta o gick hem. Kunde inte hålla på hur sent som helst heller för på tisdagen stod Nordens Ark på schemat! Kom iväg lite senare än tänkt kanske, o hamnade bakom målningsbilen som målade streck på nyasfalterade E20, hela 5km/h gick det i...... Blev alltså lite sena så Frida hade fått vänta på oss, stackarn! Ut i parken o titta på alla underbara djur! Åh så fina dom är allihopa! :) Har såklart massa bilder men de får vänta, orkar inte nu. :P Mötte Karin vid järvarna o hängde lite med henne då, fick då höra planen om uttermatning- gryyyymt! :) Så vi traskade vidare och mötte upp henne igen vid tigrarna, men fick bege oss uppåt igen på egen hand för det var en ko på rymmen, hmmm... Vi fastnade dock vid lodjuren för de två små lodjursungarna var på bushumör och var så söta att vi nästan dog! :D Uttermatningen var lika härlig som alltid, speciellt underbara Arja som tutar o piper mest hela tiden! Så ljuvlig! Sen var det manvargarnas tur och jag blev glad över att se Araxa så på hugget, dock var deras nya Macho inte alls på hugget, får hoppas att han bara var trött helt enkelt. Efter en snabbkik i foderköket blev det sedan pizza vid havet i Hunnebo vilket var både gott och härligt. Jag älskar verkligen Bohuslän!

Färden hem gick helt ok o jag gick med upp till Emelie för lite chill igen. Så hem o chilla vidare innan sängen kallade på mig ovanligt tidigt. Kände liksom att det var dags att sova före 3 med tanke på att jag ska upp före 6 imorn... Klockan ringde tidigt imorse men sen råkade jag ändå snooza en timme.. Inte för att det gjorde något idag, men imorn lär jag vara ledsen. :P Segade lite innan jag åkte hem till Alingsås och tog tag i lite saker! Fick fixat med CSN, betalat min skatt, satt o funderade över att byta abb på mobilen när tele2 ringde o erbjöd mig ett nytt abb o en helt gratis telefon, som jag tackade ja till även fast jag inte behöver mobilen! Kom dock senare på att jag kanske borde ångra mig, för det finns nog andra som kan passa mig ännu bättre... Ska fundera lite på det hela!

Imorn och fredag är det alltså jobb som gäller i stallet. Ska bli skoj och skönt för jag jobbar själv så lite terapi blir det ju! Får hålla tummarna att stackars Corint som har en illa illa illa hovböld är lite bättre imorn bara... Ska rida Mejram bägge dagar också, och i helgen, så 4 dagar med henne blir det! :) Mys! Så kanske Curry på fredag också...

På lördag är det förhoppningsvis grillfest o sen är det nästan nästa vecka som är sista veckan på sommarlovet! MYCKET som ska hinnas med är det också! Plugga genetik, fixa tal o sångbok till sittningen, städa o fixa i lägenheten, massa tvätt o säkert en massa annat också! Men skoj ska det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback