Hemtentavecka igen

Det har varit lite mycket den här veckan = inget bloggande!
På måndag morgon fick vi våran hemtenta i Etologi 2. Jag var lite nervös över det hela eftersom det inte kändes som att jag hade något begrepp alls om vad det kunde handla om, eller jo, att det skulle handla om precis allt men inte hur! :P När vi väl fick tentan kändes det inte alls bättre. Dessutom hade jag känt att förkylning var på G och jag mådde inte sådär hurra på måndagmorgonen. Det var två frågor där allt vi tagit upp i kursen skulle tas upp... Första frågan var en fråga om en katt som inte ville gå ut mer och vi skulle förklara varför och lite annat. En mycket tråkig fråga tycker jag själv eftersom den var så fruktansvärt specifik. Dessutom är jag inte det minsta intresserad av katter och absolut inte intresserad av att vara någon slags konsult till folk som har problem med sina husdjur. Andra frågan hade Åke Svanstedts träning med elpåfösare och rättegången mot honom som grund. Den var roligare för man behövde inte vara specifik på häst utan det var mer allmänt om inlärningsteori. Sen blev betygskriterierna som verkade så bra plötsligt helt omöjliga... Iaf kriteriet för 5a... Får se hur hon gör när hon rättar!

Måndagen gick åt till att vara omotiverad.... Satt på bibblan visserligen i några timmar och sökte artiklar men sen blev det inte mycket mer än att ögna igenom dem. Så på tisdagen var det lite mer panik! Helst ville jag ju vara kvar innan 17 på onsdagen (den skulle in senast 9 på torsadgen).... Satt på bibblan från 10-17 med en lunchpaus och hittade all information till kattfrågan jag behövde och lite mer häst. Började skriva ner vad jag hittat och var också. Sen tog det precis hela kvällen att skriva klart den frågan. Jag var inte jättenöjd men det fick duga!

På onsdagen blev det att vara på plats 9 istället och sitta hela dagen igen. Hittade inte tillräckligt om själva elpåfösaren och hur den påverkar djur negativt, men jag glömde liksom av det så när jag väl satt o skrev var det för sent... :P Jag och Kate hade roligt med snögubbebygge i våran lunchpaus- välbehövligt!!! Jag gav tidigt upp tanken på att gå på kårmöte, julgrötsmiddag och julpub men körde på så effektivt jag orkade. Gick relativt bra så vid 22:40 kunde jag slänga på mig vettiga kläder och faktiskt gå ner till puben! Va där till 00:30 eller nåt sånt då jag gick hem och gjorde några finishing touches på min tenta och skickade in den vid 02:00. En bra tid att skicka in tentor på tycker jag själv! ;)

Nåja. Ruskigt skönt var det att den blev inlämnad men sova kunde jag inte för det... Hade blivit så kall när jag gick hem från puben, det var -9 insåg vi när jag sa till Emelie att det vart lite kallt när hon ringde när jag var nästan hemma.... Och mina arma stackars ben fick inte upp värmen igen... Lite obehagligt att inte kunna sova för att ens BEN fryser! :P


Nu är det dags att packa så att jag kan åka hem till Alingsås för att packa vidare o sen åka till Landvetter o hämta sandra o vidare till Majorna o lämna av mina älskade små grisar... Imorgon klockan 07:00 går mitt plan till Paris. Några timmar senare går nästa plan som ska ta mig till L.A.

Härlisch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback