ny klänning, gammal klänning, vilken klänning?

Mitt sista år på SLU i Skara kommer innebära 3 sittningar. Hemma har jag 3 klänningar som varit på var sin sittning och i princip aldrig använts utöver det (en var med en kväll i vegas) . De är alla skitfina klänningar, men två av dem är för fina för vardag och även för fina för krogkvällar, och så värst mycket finare fester går jag inte på... Den 3e kan jag nog använda både till vardags och på krogen dock. Jag tänkte att jag kunde ha dessa 3 klänningar på kommande sittningar också, men i annan ordning bara för att inte upprepa mig alltför mycket, men samtidigt så känns ju det lite trist såklart så då kan man ju inte låta bli att kika efter någon ny. Dessutom så älskar jag klänningar, även om jag sällan använder dem... ;)

Jag hittade en fin en häromdagen, men den fanns inte i rätt storlek, var på en annan affär idag och hittade den i rätt storlek. Passade på att köpa den eftersom det var den sista de hade i den storleken. Den sitter riktigt bra och är riktigt fin, men den är svart och jag tänkte ha den på första festen och det är ju i början på september, då kanske man vill ha något färgglatt? Ska ju vara toastmaster på den festen så jag vill ändå ha något som både sitter riktigt bra, är bekvämt och riktigt snyggt... Enda andra negativa med klänningen är att det kan vara svårt att hitta en BH som funkar till 100%...

Ok bilder då. En av dem har jag ingen bra bild på, här är den enda där man ser något alls... Man ser ju dock tyget på den, sitter åt runt brösten och kjolen sitter lite löst sådär. Riktigt fin är den om jag får säga det själv! ;) Fast jag ser ju ut som ett mongo men ändå! :D




Sen har vi denna, som var med en kväll i Vegas (som synes, här är jag och Fidde utanför Venetian) och sen på sittningen som var i November.



Och så denna, som jag köpte i våras och hade på vårens sittning, den som kan användas lite oftare.




Så har vi den jag köpte idag då. Vad tycker ni? Ska jag behålla? I så fall kan jag ju ha den på första, sen de första två andra på resterande två sittningar. Eller vad tror ni? Hitta något annat? Eller? :D (och försök ignorera min jättesnygga min och mitt strandskabbiga hår ;) )






Själv tycker jag ju att klänningen är hemskt fin, och den går ju att ha på krogen också. Problemet är att jag är van vid att ha typ jeans och en sinfultisha på krogen, då känns en liten svart klänning som något sjukt uppklätt. ;) Går ju att byta ut skärpet också för att variera det hela lite...

Kommentarer
Postat av: ida

du ser sjukt classy ut i den. it's a keeper!

2009-07-02 @ 11:07:47
Postat av: lizan

tack Ida! tror faktiskt att det är en keeper, men när ska den användas mer? :P

Postat av: jess

Den lilla svarta är du rasande snygg i!! (och de två andra är tyvärr så osmickrande de kan bli)

2009-07-03 @ 22:08:16
Postat av: lizan

Vad härligt att någon man inte vet vem det är känner att de bör säga att två klänningar är så osmickrande de kan bli efter två sådana bilder...

2009-07-04 @ 09:06:06
URL: http://lazertomte.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag tycker du ska behålla den :D

2009-07-05 @ 20:13:53
URL: http://eiramin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback