Möte med vargen

Insåg just att jag inte visat mina bilder från senaste besöket på Nordens Ark. Hanna som jag rider med har velat åka dit men det har aldrig blivit av. Så äntligen fick vi ihop det och kom iväg! Var en lyckad dag med lagom väder och lite besökare i parken. Vi såg de flesta djuren och bjöds även på några godbitar, som tex lekande järvar.

Såg inte många djurbäbisar förutom små söta ankor o annat. Men spillerill, alla är ju så fina ändå! :)


Ankor i lantgården

Dunbollar


Przewalskis med ett föl


Ytterligare en dunboll


Eremitibisarna hade fått ungar de med, första gången i norden man får dem att häcka eller nåt sånt.. Vi såg dock inga ungar, letade kanske inte heller... Jag är lite rätt för eremitibisar.... ;)


Japansk trana


Vargen springer ifrån oss


Men en annan dök upp istället med ett rådjursben i munnen


Jag kan inte för mitt liv förstå hur folk kan vara rädda för dessa djur


Järvarna har fått nya badkar :)


Kom så leker vi!


Hepp, får väl bada själv då


Iiihhhh kliar bakom örat!


Ser ni djuret? (bilden är nog för liten för det iofs....)


En sånhär var det, otroligt vackra djur


Med grym kamoflage också


Hittade två som inte var utrotningshotade också, dock lite suddiga... Emma och Karin skulle kapa lite grenar eller nåt...


Det här livet ser rätt gött ut faktiskt


Pandor är söta, men de sover mest när man är där




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback