Santa Fe

Igår fick jag med mig Kicki till K! Hurra så kul! :)
Och för att få umgås med mig fick hon ju jobba för det också! ;) Tog med mig kameran så att hon fick ta kort på oss. Kameran är ju dock från stenåldern och ibland är den på humör, ibland inte. Igår var en ibland inte-dag. Men vafan, fick lite bilder ändå o om inte annat så är det bara skoj att ha en uppställd bild! :)

Blev lite extra taggad av att se bilderna! När man får se vad det är man försöker jobba bort men som känns svårt att jobba bort o därför slarvar man med det... Jag MÅSTE sluta luta mig 3 meter bakåt, jag MÅSTE få ordning på mina händer.. O så skänklarna, men det syns ju inte så mycket på stillbilder tack o lov! ;)

Fia var annars PIGG o jag slarvade med att inte låta henne krulla ihop sig så det blev ju bara värre o värre allteftersom. :D Men det var ju bara ännu en läxa! INTE slarva med såna viktiga saker helt enkelt. Efter ridningen mockade jag åt både Fi och Em eftersom deras kära ägarinna hade ooont i ryggen. Sen kikade vi en snabbis på lite hoppning innan vi åkte hem till Kicks o Jörgen för en trevlig kväll. Oj vad jag har saknat alla slapparkvällar hos dem! :)

Idag mockade jag bägge boxar igen, för att vara snäll. ;) Gick en promenix med Lassebrasse som hade sprätt i benen. Men han höll sig på mattan men det kan bli spännande nu när han ska börja travas... Vi ska kika honom på lina imorn, kommer nog gå vilt till.. O sen tömkörningen.. ojojoj.. Glad att jag slipper kan jag säga! ;) Slöade o åt lite mat o slöade lite till innan jag väl kom upp på Fifi. Hade sällskap av Hanna o Krasse också vilket var trevligt.

Försökte vara NOGA med att inte låta näsan dimpa in, att hålla upp o ihop händerna, inte falla bakåt och att bara vara allmänt konsekvent med ridningen. Hon var fin på framridningen och sen bestämde jag mig för att backa lite och göra lite basicgrejjer så att jag kunde fokusera på det jag ville. Så det blev helt enkelt en jäkla massa övergångar skritt-trav, där skritten skulle vara bra innan jag travade, övergången skulle vara bra, traven skulle vara bra o både tas tillbaka och ridas fram, avsaktningen skulle vara bra osv osv. Samtidigt som jag då tänkte på sitsen.

Kände att det fungerade bra o Fifi var fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!!!!! :)
Tappade det sedan i galoppen men fick lite ordning på det med och gick tillbaka till traven. Då började hon dock bli trött o dippa ner mer. Försökte öva på dom halva 10metersvolterna som är med i LB:0 men ojojoj vad hon dök då! Får ta det med Lena imorn tror jag.... Nöjd som tusan är jag ändå! :)

Gick sedan en promenix med Corint. Spänd som tusan när vi gick in, men lugnade sig faktiskt sedan... Stackars häst! Han gick o tuggade o blinkade o tuggade lite till.. Undra vad som rör sig i stackarens huvud. :(


Här är bilderna från igår!
   

   

 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fin Fia :)

Postat av: Kicki

Det var en väldigt kul dag! :) Vi får göra om det snart igen.

Skönt att inte alla bilder blev katastrofdåliga iaf. Tog så mycket jag orkade bara för att få några hyfsade iaf... :)

Söta Fia!

Kram på dig

2009-03-15 @ 14:51:25
Postat av: lizan

Fota i ridhus är ju HOPPLÖST! Speciellt med en så gammal kamera. :P Sen vart det bilder som var bättre kvalitet på fotot, men sämre på den som satt i sadeln. ;)



Men det var verkligen kul och vi måste absolut ses mera! :)

2009-03-15 @ 23:33:12
URL: http://lazertomte.blogg.se/
Postat av: Kicki

Hehehe. Det är väl så det är... Hmm konstigt det där att det ska vara så f*bannat svårt att rida. :)

2009-03-17 @ 22:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback