vip handboll & st patrick's day

förra onsdagen, efter den långa dagen på astra zeneca, var det bara att smita in på en toalett o fräscha till sig lite innan jag fick sätta mig bakom ratten på en av skolans bilar för att ta mig och 3 andra ur kårstyrelsen till skövde. vi och skövdes studentkårsstyrelse var bjudan på handboll av länsförsäkringar och skulle få se skövde-sävehof. vi började med en riktigt god och lyxig buffé- kycklingsallad, räkor, lax, potatissallad, potatisgratäng, kallskuret, kött i sås (o vegoalternativ), bröd, ost, såser och så valfri dryck till. MUMS säger jag bara!!!! var himla trevligt vid middagen och de från skövde var minsann trevliga prickar!

vi fick höra kvällens strategi också från skövdes tränare innan vi gick ut o fann våra platser på läktaren. sedan bjöds vi tyvärr inte på någon fantastisk handboll... jag hejjade ju självklart på sävehof, vilket jag var så gott som ensam om i hela hallen. haha. helena i min styrelse applåderade med mig, men annars fick jag mest onda blickar.. hehe.. sävehof spelade dock som sopor och man kunde inte alls förstå hur dom kan leda serien, förutom nångång ibland när de blixtrade till o visade hur handboll egentligen ska spelas, o då hade inte skövde en suck... i övrigt var det dock skövde som stod för spelet. dom spelade för det mesta bra och var helt klart värda sin vinst!

jag slapp köra hem så jag hade hunnit dricka en lagom mängd vin så hemma behövde jag bara svira om o fixa sminket innan jag begav mig till fame factory och förfesten där. mer gratisdricka i form av fredriks bål. haha. sen blev det pubkväll med alldeles för lite folk som vanligt. tror dock att jag lyckades gå hem INNAN stängning! dock råkade jag gå med till Olins igen, helt hopplöst! Så det blev sent ändå tyvärr...


sen har livet mest tuffat på som vanligt. fick tillbaka våra hemtentor i djurhållning, djurhälsa & smittskydd- 5a! woohoo! det jag hade missat på var sånt som kom upp i en föreläsning som vi hade EFTER att tentan lämnats in.. det var inte tänkt att det skulle bli så, utan blev så pga sjukdom eller nåt... men skit i det när man ändå lyckas med 5an! ;) så fyra 5or och en 4a hittills i år. känns helt ok faktiskt! ;)


fick mitt provkit från everyday minerals i måndags, och OJ vad nöjd jag är! helt grymt smink och färgerna är fina och fungerar bra! inte perfa men tillräckligt med tanke på att det var gratis! ;) emelie frågade igår med om jag fått mitt nya smink o om det var det jag hade på mig för det syntes skillnad- till det bättre! woohoo! ;)

igår var det st patrick's day. förfest hos piparna! sjukt rolig förfest trots att drickan var äcklig. hovisarna är tillbaka och det var ju mysigt att få träffa dom igen! :) hade riktigt kul och blev ganska så kalas. cyklade vidare till puben o fortsatte vara full o ha roligt. blev utkörda nångång straxt efter 1 o gick då till fame för efterfest. vi lyckades bli av med tråkisarna som gått med o hade sen riktigt gemytligt med många goda skratt och nattamat a la Fredrik. var inte bakis alls idag -sååå skönt! bara trött o seg! vi hade dock sovmorgon så jag gick inte upp förrän 11:15 eller nåt sånt. efter skolan bar det av till banken där jag fick mig en dosa så att det blir lättare att kolla vilka som betalat sin medlemsavgift. depp hemma i några timmar o medlemsregistrering o mat innan jag mötte upp agneta för en kvällspromenad. blev en härlig tur på en dryg timme- underbart!

nu ska jag försöka gå o lägga mig innan klockan blir alltför mycket så att jag inte är DÖD imorn när nästa nya kurs börjar.. genetik... bläää....


men det positiva är att imorn är det torsdag o efter torsdag kommer fredag o då kan jag åka till stallet och spendera tid med lassemannen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback