lyckad uppvisning

Nu har jag precis skickat in min examinationsuppgift till praktisk försöksdesign och databearbetning. Fick i panik lägga till lite saker som jag missat att man skulle ha med. Bra att man läser typ det första som står i uppgiften. :D

Kan ju börja med att säga att vännen som gick omkull med sin häst mår förhållandevis bra. Hon fick lite skador i ryggen men det var saker som läker ihop av sig självt om hon bara kan hålla sig stilla....

Förra helgen hade vi alltså Öppet Hus och firade 10 årsjubileum med K. På lördagen blev det många timmar med fix o trix inför det hela. Red Fia ganska tidigt, men det kändes inte helt hundra. Dels var privatlektionen som var samtidigt i vägen en del så jag blev okoncentrerad och sen kändes Fi mest tung och jag fick inte upp henne från framdelen. Lyckades få hjälp från Lena, först provade vi att ha lite längre tyglar, men det fungerade inte, så då provade vi att jag höjde handen 5 cm. Vips blev hon lätt fram och jag fick känslan jag ville ha! Fick till våran bästa högergalopp någonsin också, WOOHOO! :)

På söndagen var jag mest nervös. Jag och Lina skulle ju visa upp våran pas de deux som vi komponerat ihop och vi hade inte lyckats rida den ordentligt eftersom Lena inte kunde ha lektionen vi flyttat till fredagen pga omkullridningen som skedde. Dagen började tidigt för mig med utsläpp av privathästarna och sen mockning. Tack vare ett bra gäng blev nästan all mockning klar innan samlingen kl 10 då vi gick igenom dagen. Sen gjorde jag och Lina iordning våra hästar för lite framridning eftersom vi inte skulle kunna rida fram i hela ridhuset inför vårat program. Fia kändes fin, inga WOW men gott o väl tillräckligt bra för våran uppvisning. Sen var det full rulle! Det började komma mycket folk så det var fart och fläkt medans vi gjorde hästarna tävlingsfina. Knoppningen gick på rekordtid och Fia tyckte det var rätt trevligt att få stå och bli beundrad av alla möjliga människor. Vart lite nervös sen för Fia var hemskt otålig och nervös utanför ridhuset när vi väntade på att hoppningen skulle bli klar så att vi fick gå in. Jag hade dock inte behövt vara orolig, för Fia är ju min klippa! Så fort jag suttit upp var jag lugn igen! :) Den kortare och lite improviserade framridningen blev lite lätt ofokuserad den med eftersom Lena och Anna hade sin del av uppvisningen och den krävde att man tittade på den! ;)

Det gjorde ju dock inte så mycket för Fia kändes helt otroligt fin. Hon får verkligen en skjuts av att bli beundrad! ;) Det är roligt hur hon kan vara sååååååå rädd för pallen om den står lite fel, eller om Lena sitter lite fel på sina stolar. Men när där är fullt med publik, barnvagnar, hundar och allt vad det var, så vart hon lugnet självt! :) När det var dags för mig och Lina var jag mest bara taggad och tyckte att det skulle bli hemskt kul! Gick bra överlag. Blev såklart någon småmiss med tajmingen och Fia bytte såklart galopp o sånt, men i övrigt var jag ack så nöjd. Tills sista momentet kom o förstörde. Jag red fel väg!!! Och stackars Lina fick improvisera så att det såg ut som att det var hon som gjort fel!!! Men folk tänkte inte på det sa dom. Sen när vi såg filmen så såg det bra ut överlag och felridningen såg inte sååå hemsk ut den heller. Var iaf SUPERKUL att få vara med och extra kul var att vi fick en massa beröm efteråt från diverse människor, även icke K:are! Kunde sedan bara njuta av dagen och få i mig lite mat. Blev lite städning sen men kunde åka hem några timmar tidigare än normalt.

Jag hoppas på att kunna få lite bilder från det hela, men har tyvärr inga nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback