otur x2

Jag brukar inte tänka så noga på att det är fredagen den 13e när det är det. Brukar inte heller råka ut för några oturliga saker dessa dagar så det känns ju inte så befogat att gå runt o vara skraj. :P

Men idag när jag satt på förmiddagens föreläsning o hade ångest över hur jag skulle göra på eftermiddagen (åka hem o rida eller vara kvar på spännnnande föreläsningar om kognition) så får jag sms från både Lena och Anna. Piri är halt. JÄVLA SKIT OCKSÅ!!!!!!

Visserligen blev han halt redan igår när han gick i hagen o gjorde något dumt, men ändå. Ringde Lena på en rast o vi bestämde att jag skulle rida den nya hästen de köpt i veckan, Jalapeño, istället. Iaf prova imorn och då rida med en av grupperna som ändå bara skulle vara 2 pers. Och att jag då dessutom inte skulle rida idag. Kändes SKIT rent ut sagt att inte få rida Piri men det är ju som det är. Bara att hoppas att det inte är något långdraget men jag vågar inte hoppas för mycket. :(

Fick sedan vara kvar i skolan på bra föreläsningar och bli både inspirerad och känna förvirringen öka. Komparativ kognition är verkligen superintressant och jag kan absolut tänka mig att jobba med det och mastern nere i Lund känns än mer intressant. Funderar även på om exjobbet ska handla om kognition.. Kanske det som verkar jätteroligt som vi pratade om- humor hos djur!

Fast samtidigt känner jag ju att välfärden drar i mig så ja vi får väl se helt enkelt. Packade ihop mig och åkte mot Lerum för höinköp. Passade på att lyssna in mig på Röd ordentligt och det roliga är att varenda låt innehåller minst en del som är sjuuuuukt bra! Dock inte jättemånga klockrena låtar. Men å andra sidan är Hjärta det bästa nånsin så vafan. ;) När jag började närma mig Lerum centrum ringde dock telefonen, Lena igen... Jalapeño hade fått en spark i hagen och var inte glad alls med det... Så nä inte ens det. Får bli Dijon imorn vilket dock ska bli skoj men sen får vi se vad det blir på söndag. Får väl köra på Mejris igen ett tag eller nåt...

PISS OCKSÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback