Peter Hernquist och New Moon

Ojojoj vilken helg!!! Var sittning igår och orkade inte hatta fram och tillbaka till Alingsås flera gånger om så jag blev kvar i Skara. Skulle åkt hem idag för kvällens lektion men det blev inte så heller, men mer om det sen!

I fredags dukade vi o fixade i Smedjan, blev himla bra om jag får säga det själv. :) Dessutom fick jag en grymt bra bordsplacering som jag inte tror kunde blivit mycket bättre. Woohoo! Sen hem o vila i några timmar innan det bar av mot Kaplan för lite drickeri hos Emelie. Hade en sjukt trevlig kväll trots vissa stora irritationsmoment. Men om 90% är bra får man väl helt enkelt vara nöjd med det?

Njöt av att kunna sova ut på lördagen och tog det sedan mest bara luuuugnt. Spelade Harry Potter på mitt gamecube och chillade helt enkelt. Bestämde mig för att locka håret men det var precis som jag trodde slöseri med tid och energi för innan sittningen var igång såg det inte ut som mer än en lite smårufsigt självfall. Nåja... Vi skulle ses två timmar i förväg för att göra förrätter, ställa fram drickor mm. Tog cykeln men hade med mig klänningen o bytte om på plats istället. Hade köpt nya strumpbyxor och var väldigt nöjd med kombinationen klänning, strumpisar och skor. Woohoo! Lyckades dessutom någorlunda med mitt smink, annars brukar jag vara extra bra på att ha en bra vision om hur min ögonskugga ska se ut och sedan misslyckas totalt... :D

Vi var rätt många på plats så jag tog tillfället i akt att ta det ganska lugnt medans vi fixade. Pysslade lite men sen blev det mer att pyssla iordning mig själv. :D Lite panik fick vi nog över att våran musiknisse kört fel och blev lite sen, men vi kände att han nog löser det, vilket han gjorde alldeles utmärkt. Min uppgift var sedan att sitta i dörren och det är då alltid lika roligt. Övertalade min käre bordsherre att han skulle köpa en snaps till mig när han väl kom. Det gäller att vara smart! ;) Alla kom och inte ett enda problem med glömde mecenatkort! Fantastiskt! Vi började middagen och det var en sjuuuukt rolig middag, inte bara tack vare toastmastrarna som bjöd på sig själva till max, som vanligt. :) Vet dock inte riktigt hur det gick till när mina kunskaper inom vissa mindre anständiga aktiviteter blev kvällens stora samtalsämne, men ja... :P

Min plan var ju från början att jag skulle åka hem o rida idag, men den planen sprack nog redan vid förrätten när jag + bordsherren fick extra öl. Och sen sattes sista spiken när vi fick en extra halv flaska vin. Och ännu mer när det fanns tequila att välja på som avec! :D Jag vägrade dock inse det! ;) Festen som efterföljde var även den fantastiskt rolig. Lika galet som det brukar med urspårat dansgolv och konstiga diskussioner med folk man egentligen inte känner. :D Sen tvingade jag Emelies A att gå upp o sjunga lite 7 nation army... Ooops.... ;) När kalaset var över satt vi kvar ett tag o höll musikern sällskap när han plockade ihop lite. Sjukt skön kille måste jag säga, han tyckte dock att han kunde plocka ihop idag istället o hakade på till efterfesten hos piparna.

Efterfesten var lika härlig som hoppats på! Jag drack inget, men hade en mysstund i soffan med Emelies A.. Haha, jag tror att vi eventuellt hade en djup diskussion om kärlek. Eller halvdjup var den nog bara. Kom hem i någorlunda tid ändå och vart förbannad på mina kära killkompisar som gör såna sjukt stenhårda fel i sina liv. För om inte jag tycker att det är rätt så måste det ju faktiskt vara fel, ellerhur? ;) Mådde inte bra, men inte heller dåligt så det kändes som att det nog skulle gå bra att åka hem. Började dock må sämre o sämre och tillslut fick jag göra som förr, dvs kräkas galla ett tag.... Mådde ju dock bättre efter det men så fort jag rörde mig kändes det sämre så det fick bli ett sms till ridfröken om att jag inte skulle kunna komma. Det kändes bara inte som att det var en bra idé att rida på en stor häst som rör sig massor... :P

Tog mig till skolan dock för dagenefterlunch och snack. Sen kunde jag istället gå med på bion och se New Moon tillsammans med ett 10tal andra från klassen/skolan. BRA film, men jag ska sluta se film! Jag blir bara förbannad och bitter. :D Kanske ska läsa böckerna istället, fast jag tror inte jag blir mindre bitter för det... Men ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback