stresshormoner

I min utbildning pratas det såklart väldigt mycket om stress. Man vet att människor inte mår bra av stress och då bör ju inte heller djur göra det. Alltså blir långvarig stress = dålig välfärd. Mer eller mindre. Jag hade hemskt gärna velat kolla mina egna stresshormonsnivåer. Det hade varit så väldigt intressant att veta hur allt ligger till, för tyvärr tror jag inte att det ligger till så bra med dem. Dessutom så vet jag ju lite vad som händer rent fysiologiskt av långvarig stress.

Imorse vaknade jag alltså återigen och var rejält stressad. Första gången vid 8, sen ett par gånger till innan klockan ringde vid 10. Vad jag är stressad över vet jag inte riktigt, visst jag har en del att göra idag. Ska till stallet, måste få ordning på min redovisning jag ska göra på måndag och så städa iordning. Men det hinner jag utan problem, och jag har inga andra planer för dagen så... Sen kanske jag redan är lite stressad över imorn, ska med Lina på tävling och vara hennes hästskötare. Men det är ju inte heller något att stressa över.

Kanske stressar jag över att jag inte har något liv och snart kommer vara gammal och grå och ångra att jag inte gjorde mer när jag var ung? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback