insparksveckan 2009

Eftersom jag har lite tråkigt efter en väldigt produktiv dag så kände jag att det kanske var dags att skriva om insparksveckan. Inte för att det kanske är dödsintressant för er läsare men det är ju som det är med det!

Inte för att jag orkar skriva om det i detalj men höjdpunkterna kan man ju ta upp! Måndagen flöt på, tyvärr lite tråkigare än jag tänkt eftersom jag var på nykterhetsposten ifall något skulle hända och chaffis behövas. Tisdagen blev myyyycket bättre på den punkten! ;) Vi började med morgongympa där gympaledarna Karin och Karin var fantastiskt snygga i sina 80talsinspirerade outfits. Eftermiddagen bjöd på fler lekar och sen vart det pubkvällen som jag längtat efter sen temat bestämdes- Ursäkta jag har kommit fel. Bestämde mig ju med en gång att det fick bli att rota bland ravekläderna och få ihop något bra. Var nöjd med outfiten förutom att jag inte har några Buffalo kvar... Kul som satan hade jag men som vanligt lyckades det bli rätt sent på Fame Factorys efterfest.

Jag och 2 hippies


Hade såklart lite glowsticks också.. budgetvarianten $1 för 15 stycken... ;)


Onsdagens föreläsningar var intressanta, eller ja, 8-10 var intressant.. 10-11 såpass jobbig att jag åkte hem o sov istället. Hoppsan! Men det gällde ju att ladda så att man orkade med att peppa sina små barn på de sista tävlingarna för denna insparken och sedan få ihop det sista med sånghäftet inför torsdagens sittning så att man senare kunde gå till Fame Factory och fira sista festen där. Vilket jag också gjorde! Fame var tyvärr lite avslaget, något vi inte riktigt förstod, men insåg att andra kanske inte riktigt förstår det stora/sorgliga i att det inte blir fler fester på Fame. Gubben som äger det ska nämligen bygga om till kontor istället. Boohoo! :( Lyckades faktiskt med att inte bli kvar för länge (1a gången tror jag) men kunde istället inte sova alls på nästan hela natten så fick skippa första timmen på morgonen igen.. Hopplöst!

3 timmars föreläsningar gick sedan ganska fort och jag kunde stressa hem o få i mig lunch för att försöka stressa tillbaka till skolan för att få tryckt ut alla sånghäften o få iordning på allt till talen jag o Christoffer skulle hålla på kvällens Grisfest. Just då kändes det som mitt sämsta val någonsin att bli toastmaster pga diverse saker, men skällde, bet ihop och löste allt! Fick sedan faktiskt tid till att ligga på soffan och VILA en stund innan jag fixade iordning mig och tog bilen till Smedjan. Den fick helt enkelt bo över där för jag hade ingen lust att varken cykla eller gå i spöregnet... :P

Festen blev mycket lyckad och vi lyckades utföra våra uppgifter som toastmasters med bravur om jag får säga det själv! Det flöt på relativt bra, inte fullt så bra som jag hoppats men ändå. Talen uppskattades och sångerna fungerade. Vi fick dessutom många kommentarer om att vi gjort ett bra jobb. Woohoo! Efterfesten var såklart återigen på Fame och där började allt balla ur på riktigt! ;) Lyckades bli kvar till halv 5 innan jag vinglade hem med lite för mycket stroh rom-mummelman-minttublandning i kroppen för att det skulle vara helt ok! ;) Råkade skippa ännu några föreläsningar och tog mig istället till skolan i lagom tid för att äta gratislunch- rester från sittningen! MUMS den perfekta bakismaten måste jag säga. Orkade dock gå på eftermiddagens babbel om djurförsäkringar innan Frida fick köra oss hem igen.. :P

Summan av kardemumman är att jag är alldeles för gammal för det här. Missa en massa föreläsningar o dricka häxblandningar på efterfester till alldeles för sena småtimmar. Jisses! :P Men kul hade jag och ska man acceptera misären som är Skara får man väl göra det ordentligt eller?

Kommentarer
Postat av: Marie

Sicken rave-tjej! Ascoola "benvärmare"! :) Låter som en rolig vecka :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback